אם בוז'י היה לומד קצת מלפיד, הוא כבר היה יכול להיות ראש ממשלה. נתניהו והרצוג
אם בוז'י היה לומד קצת מלפיד, הוא כבר היה יכול להיות ראש ממשלה. נתניהו והרצוגצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האופוזיציה לא הסכימה לקיזוז שיאפשר השתתפות של שר החינוך נפתלי בנט באזכרה הממלכתית לזכרם של 73 חללי צה"ל שנהרגו באסון המסוקים לפני 19 שנה.

"בושה ואטימות כלפי המשפחות השכולות", כתב הבוקר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי).

לערוץ 7 נודע כי חברת הכנסת שולי מועלם נפגעה קשות מהתנהלותה של האופוזיציה. בעלה של מועלם, סגן אלוף משה מועלם, היה הקצין הבכיר ביותר שנהרג באסון המסוקים.

חברת הכנסת מירב מיכאלי (המחנה הציוני) הודיעה לאחר הפרסום, "הרשלנות של הממשלה היא לא אשמת המשפחות, כמרכזת האופוזיציה אני מודיעה שאנחנו נאפשר קיזוז כדי ששר ישתתף באזכרה לזכר חללי אסון המסוקים".

אסון המסוקים הוא אחד האסונות הגדולים שידע צה"ל. ביום שלישי, כ"ח בשבט תשנ"ז, 4 בפברואר 1997, סמוך לשעה 7 בערב יצאו שני מסוקי יסעור משדה התעופה מחניים. הם הטיסו 73 לוחמים, טייסים ואנשי צוות אוויר שהיו בחופשה, כדי להחזירם לשירות בלבנון. 

המסוקים המריאו בחשיכה והיו אמורים לטוס יחד, לחצות את הגבול ולהיפרד ליעדיהם השונים. מזג האוויר החורפי והסוער ותקלות במערכת גרמו לשני המסוקים לחוג זמן רב מדיי מעל היישוב שאר ישוב. מסיבה בלתי ברורה עד היום התנגשו שני המסוקים באוויר מעל פלג הדן, ליד בית הקברות של קיבוץ דפנה. מסוק ה"בופור" צלל והתרסק מייד מעל ה"עץ" בפלג הדן - נחל ליש, ומסוק "דלעת" טס כמה מאות מטרים נוספים ונפל מעל שאר ישוב, ליד עץ האלון של משפחת גרשוני. 

כל הלוחמים נהרגו במקום. חלקם הגדול השתייך ליחידות החטיבתיות של הנח"ל – 20 לוחמי פלחה"ן (פלוגת ההנדסה) ו-10 לוחמים מפלוגת העורב של הנח"ל, לוחמי גולני שהיו בדרכם לבופור, קצינים וחיילי שריון שנועדו להחליף את צוותי הטנקים במוצבים, כלבָּנים, קציני סיוע ארטילרי ואנשי מודיעין, אנשי חימוש, חיילים ששירתו במפקדת הבופור ושמונה אנשי חיל האוויר – טייסים, נווטים ואנשי צוות. 

בעקבות האסון הוקמה ועדת חקירה ממלכתית בראשות דוד עברי, ומסקנותיה הוגשו לממשלה. המסקנות הצביעו על מחדלים שונים, אך לא על הסיבה המעשית לאסון.