אדלשטיין ונונייס לוסאנו
אדלשטיין ונונייס לוסאנוצילום: דוברות הכנסת

נשיא הפרלמנט של צ'ילה, מרקו אנתוניו נונייס לוסאנו, הגיע היום (רביעי) לביקור במשכן הכנסת.

בתום טקס קבלת פנים ברחבת וייל שנערכה על ידי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, הניח נשיא הפרלמנט זר על הגל-עד לזכרם של חללי מערכות ישראל וחתם בספר האורחים של הכנסת.

לאחר מכן נפגשו נשיא הפרלמנט ויו"ר הכנסת בלשכתו לפגישת עבודה שבה השתתפה גם ח"כ שרן השכל (הליכוד) העומדת בראש אגודת הידידות ישראל-צ'ילה.

"קידום שיתוף הפעולה בין שתי המדינות חשוב ביותר", אמר אדלשטיין. ''לא נדמה שאני עובד בשביל העם הצ'יליאני ולא שאתה פועל עבור העם בישראל, אבל זו בדיוק מהותו של שיתוף פעולה, שמשלב בין האינטרסים והצרכים של שתי המדינות.

''יש לנו שני שגרירים פעילים ומצוינים, ויושבת ראש מאד אקטיבית של אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-צ'ילה, ח"כ שרן השכל, כך שאני בטוח ששיתופי פעולה בנושאים רבים, בין השאר ביזמות וטכנולוגיה – יקודמו ויתפתחו", הוסיף יו"ר הכנסת.

נשיא הפרלמנט של צ'ילה מרקו אנתוניו נונייס לוסאנו השיב "אכן, הביקור הזה בא בזמן מאד נוח וטוב לפיתוח הקשרים בין שתי המדינות ויבקרו כאן בקרוב חברי פרלמנט נוספים מצ'ילה. אנחנו בצ'ילה מבינים היטב, שנושאים של זכויות אדם, דמוקרטיה ושלום – הם נושאים שצריך לטפח מדי יום. ישראל היא דוגמא למדינה שהראתה איך ניתן לבנות חברה דמוקרטית, שמכבדת את עברה ואף מסתכלת אל העתיד.

''אצלנו יש כרגע תהליך משמעותי מאד של בניית חוקה לצ'ילה, על בסיס זכויות אדם. בנושא אחר, חשוב לנו מאד לדעת מה קורה בנושא תהליך השלום עם הפלשתינאים משום שבצ'ילה יש קהילה פלשתינאית גדולה. זהו ביקורי הרביעי בישראל והייתי פעיל מאד גם בעבר בטיפוח הקשרים בין המדינות", הוסיף.

לביקור נשיא הפרלמנט של צ'ילה הצטרף גם הנשיא המיועד של הפרלמנט, אנדרדה לארה אוסוולדו ראול.