אלקין בכנס ירושלים
אלקין בכנס ירושליםצילום: ישראל ברדוגו

על רקע התנגדות סיעת ''יש עתיד'' לחוק ההשעיה שיזם ראש הממשלה בנימין נתניהו, חשף שר העלייה והקליטה זאב אלקין במליאת הכנסת כי חברי כנסת מ"יש עתיד" יזמו בעבר הצעת חוק דומה.

''אני למדתי את נוסח החוק שהצעתי דווקא מכם", אמר אלקין, ''אתם יודעים מי יזמו את הנוסח הקודם? חבר הכנסת חיליק בר מזכ''ל מפלגת העבודה, יואל רזבוזוב, רינה פרנקל ויפעת קריב, שביקשו ברוב רגיל להשעות חבר כנסת שתומך בטרור''.

''חבר כנסת אלעזר שטרן חתום גם הוא על החוק הזה והיום הוא תוקף אותו בשצף קצף", הוסיף אלקין וקרא לחברי הכנסת מ"יש עתיד" ''לכו תבדקו איפה הייתם בכנסת הקודמת ותחליטו האם אתם בעד חנין זועבי או בעד מדינת ישראל''.

אלקין אמר את הדברים במהלך דיון במליאת הכנסת על הצעת חוק של חברי הכנסת מיקי זוהר, רוברט אילטוב ואברהם נגוסה, המבקשת לקבוע שמדי שנה יצוין ''יום העלייה'' בתאריך י' בניסן.

יום העלייה יצוין, בין היתר, בדיון מיוחד במליאת הכנסת, באירוע מיוחד בישיבת הממשלה, בבית הנשיא, במערכת החינוך ובצה"ל, ובדיון בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות.

"מטרת החוק היא להזכיר לכולנו מה קרה פה לפני 3,500 שנה", אמר ח''כ זוהר. ''הרי יש כאלה שיטענו שאנחנו עם כובש ושהגענו ארצה רק לפני 68 שנה, אבל מי שלא יודע הגענו לכאן ארצה לפני 3,500 שנה''.