בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

קידום חקיקת השקיפות נמשך גם היום (רביעי) בכנסת. המליאה אישרה אחר הצהריים ברוב של 51 תומכים מול 40 מתנגדים, הצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' להגברת השקיפות על ארגונים הנתמכים בידי ישויות מדיניות זרות.

ההצעה תוצמד ותקודם יחד עם הצעת חוק השקיפות של שרת המשפטים איילת שקד שעברה בתחילת השבוע ושתיהן יוכנו כעת לקריאה שניה ושלישית בועדת חוקה חוק ומשפט.

הצעתו של סמוטריץ' שעברה היום כוללת תוספת שאינה קיימת בהצעת החוק הממשלתית. בהתאם לעקרון הפרדת רשויות, הרשות המבצעת אינה מתערבת בנעשה בכנסת - ועל כן הסעיף הדורש מנציגי הארגונים להזדהות בבואם להיפגש עם חברי הפרלמנט הישראלי מופיע בהצעתו הפרטית של ח"כ סמוטריץ' ולא בהצעה הממשלתית.

סמוטריץ' הבהיר כי "מדינת ישראל חייבת להגן על עצמה וחוק השקיפות הוא צעד נכון וחשוב בכיוון".

"ישנם צינורות דיפלומטיים מקובלים המסדירים את היחסים בין מדינות. לא ראוי ולא הגיוני שמדינות בעולם יממנו עשרות מיליוני שקלים בכל שנה על מנת להשפיע על סדר יומה של מדינת ישראל", אמר חבר הכנסת.

הוא ציין כי הופתע מההתנגדות לחוק של מרבית חברי האופוזיציה. "מדהימה בעיניי התנגדותם העזה של חבריי מהשמאל. בהצעת החוק הזו אין רצון למנוע את התרומות אלא רק לדרוש מאותם ארגונים להצהיר על התרומות אותם מקבלים ממדינות הזרות".

"ארגוני השמאל מבינים שאזרחי ישראל מאסו בהתערבות הגסה של מדינות אירופה בנעשה במדינה וחוששים שתרומות אלו יהוו אות קלון על מצחם. ואכן, אני שמח שמעתה אזרחי ישראל יידעו מי עומד מאחורי אותם ארגוני "זכויות אדם" שמוציאים את דיבת מדינת ישראל רעה וידחו את התערבותן בענייניה הפנימיים של ישראל על הסף", סיכם ח"כ סמוטריץ'.