משה יעלון
משה יעלוןPhoto by Alex Kolomoisky/POOL

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח הערב (חמישי) עם נדב ארגמן וברך על מינויו לתפקיד ראש השב"כ הבא.

״אני מברך אותך בשם העם כולו העומד מאחוריך מרגע זה ומעניק לך רוח גבית וכל סיוע שתידרש לו", אמר לו הנשיא. ''אתה איש ביטחון עתיר זכויות, האיש הנכון במקום הנכון, ואני סמוך ובטוח כי בניסיונך רב השנים ובתבונתך המקצועית אליה נחשפתי בביקוריי אצלכם בשירות הביטחון הכללי, תאפשר לאזרחי ישראל עד כמה שאפשר את חיי השגרה גם בימים הקשים הפוקדים אותנו״.

ראש השב"כ יורם כהן אמר כי הוא "משוכנע כי ניסיונו העשיר והמגוון של נדב במהלך שנות שירותו בשב"כ בשילוב עם יכולותיו האישיות והמקצועיות, יאפשרו לו להוביל את השירות בהצלחה אל מול אתגרי ההווה והעתיד".

כהן הוסיף, ''מאמין כי מינויו של נדב, מועמד שצמח בשורות הארגון, יאפשר לשירות לממש את ייעודו על הצד הטוב ביותר. מאחל לנדב הצלחה רבה בתפקידו".

גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בירך על מינויו של נדב ארגמן. "בפני שירות הביטחון הכללי ניצבים אתגרים כבדים במאבק בטרור ובהגנה על ביטחונם של אזרחי ישראל, ואין לי ספק שנדב ארגמן יוביל את הארגון בהצלחה בהתמודדות עימם. נדב הוא איש מבצעים רב פעלים ועתיר ניסיון, שביצע בשב"כ תפקידים מרכזיים אשר יסייעו לו כראש הארגון", אמר יעלון.

שר הביטחון הדגיש כי ''אנשי השב"כ עושים לילות כימים למען ביטחונה של המדינה, ואזרחי ישראל חבים להם רבות על פועלם הסמוי מן העין. נדב הוא האיש הנכון לקחת את המקל מיורם כהן, ולהנהיג את עובדי השב"כ המסורים ואת הארגון כולו בנחישות ובאחריות במציאות המורכבת".

שר העלייה והקליטה זאב אלקין, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, העיד כי ''נדב בין המנוסים והמקצוענים ביותר בשירות הביטחון הכללי ותרם בעבר תרומה אדירה במאבק נגד הטרור הרצחני, כולל בימי מבצע 'חומת מגן'".

אלקין הוסיף, ''נדב נכנס לתפקיד זה בתקופה המאתגרת והמורכבת ביותר, כאשר התמודדות עם הטרור הפלסטיני ועם תהליכי אובדן השליטה של הרשות הפלסטינית יהפכו את הארגון לגורם מרכזי בשמירה על בטחון אזרחי ישראל״.

ראש האופוזיציה ח״כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) ברך גם הוא על המינוי. ״נדב ארגמן איש ראוי ובעל ניסיון רב בשמירה על בטחון אזרחי ישראל, ואין ספק שיביא את ניסיונו זה גם לתפקיד ראש השירות אליו ייכנס בעוד מספר חודשים. הצלחתו - הצלחתנו.

"בהזדמנות זו אני רוצה להודות לראש השב''כ, יורם כהן, על עבודתו ועבודת הארגון בתקופה קשה כל-כך למדינת ישראל״, הוסיף הרצוג.