יעקב מרגי
יעקב מרגיצילום: פלאש 90

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), התייחס היום (ראשון) לדיווחים על פתיחת החקירה באוקראינה נגדו בעקבות ביקורו בקרים. 

לטענת מרגי בטרם הביקור באוקראינה לא דווח לו כי הוא מתעתד לפגוש בראשי השלטון המקומי ומה שנעשה הוא בגדר "חוסר רגישות וחוסר מעש", כלשונו.

"אין ספק שמה שקרה זה חוסר הבנה, ומצד הרבה גורמים, אני האחרון שרוצה לקומם עלי את השלטונות האוקראיניים, ואני יודע את האינטרסים היהודים והישראלים של הקשר עם האוקראינים", ציין מרגי בראיון לרדיו 'קול חי'.

בדבריו סיפר כי הפגישות נקבעו כביכול בספונטניות. "הוזמנתי על ידי רב הקהילה בגלל צורך מסוים בבית הספר בקהילה. הביקור כולו נמשך 36 שעות, כשמתוכן 24 שעות היו טיסות. קודם לכן, ביקשתי אישור מועדת האתיקה.... לא ידעתי שאני הולך להיפגש עם ראשי השלטון, תוך כדי אמרו לי 'אתה כאן ולא תיפגש?', אף אחד לא תכנן את זה מראש", אמר.

"אני מצטער שזה קרה זו לא הייתה התוכנית, ובטח אני שלא התכוונתי לכך, הייתה כאן חוסר רגישות וחוסר מעש של אנשים, ואני לא כועס על ההתקוממות האוקראינים – היא במקומה, גם אנחנו היינו מגיבים ככה".

לדבריו, במידה ומשרד החוץ יחליט כי עליו  לשגר התנצלות, הרי שהוא ישגר התנצלות. "אני מקווה להיפגש היום עם יו"ר הכנסת ולסדר את העניין. ואם משרד החוץ יחליט שזה מה שצריך אני ודרעי נשלח הבהרה והתנצלות ואוקראינים. אבל כאמור, מי שצריך להחליט כרגע על המהלכים הוא משרד החוץ ולא שום גורם חובבני כזה או אחר", אמר.

אמש דווח ב'קול ישראל' כי התביעה הכללית באוקראינה הורתה לפתוח בחקירה פלילית בעקבות ביקורו של חבר הכנסת יעקב מרגי מש''ס בחצי האי קרים. במשרד התובע בקייב אומרים כי המשלחת הפרלמנטרית של הכנסת, שבראשה עמד ח"כ מרגי, עברה על החוק האוקראיני מאחר שביקרה בחצי האי המצוי כעת תחת כיבוש רוסי.