אלוף אביגדור (יאנוש) בן גל מובא למנוחות

אלוף (מיל') אביגדור (יאנוש) בן גל, מגיבורי מלחמת יום הכיפורים, הובא אחר הצהריים (ראשון) למנוחות בבית העלמין הצבאי קרית שאול בתל אביב.

אלוף בן גל הובא למנוחות בטקס צבאי מלא. שישה אלופים נשאו את ארונו.

אחותו הגדולה, אילנה, אשר עלתה יחד עמו ארצה במסגרת "ילדי טהרן" ספדה לבן גל, "חיינו לא היו קלים גם כשלבסוף הגענו ארצה. מצאת את מקומך בצה"ל".

"דווקא בשנים האחרונות, כשהיה נראה שהגענו למנוחה ולנחלה, ואז אני התאלמנתי ואתה חלית וכל כך מהר ניפרדת מאיתנו. תנוח נשמתך", הוסיפה האחות.

האלמנה אביטל סיפרה, "בתקופת המחלה עטפו אותנו גם רבים שלא הכרנו. הרבה תמכו ועודדו אותו בדרכים רבות. רבים ביקשו את שמו כדי להתפלל עליו. תמיד אמרו שככל שפחדו ממנו כך גם אהבו אותו".

"אמרו לי שאין לו שונאים, שלכל אחד יש את היאנוש שלו", הוסיפה. "עם קבלת הבשורה הקשה על המחלה התגייסנו כולנו, רצינו להוריד את השמיים בשבילו. בימים האחרונים הוא רצה לסיים את חייו בכבוד".

בן-גל הלך לעולמו אתמול בגיל 80 לאחר מאבק במחלה קשה. הוא הותיר אחריו אישה ושבעה ילדים. 

במלחמת יום הכיפורים שימש בן גל כמפקד חטיבה 7 של השריון, אשר לחמה בקרבות הקשים ביותר ברמת הגולן, ולאחריה הפך לאחד מסמלי גבורת חיילי צה"ל במלחמה.

באוגוסט 1977 הוא מונה לאלוף פיקוד הצפון, וכיהן בתפקיד זה עד שנת 1981. בשנת 1983, לאחר שהתמודד על תפקיד הרמטכ"ל אך לא מונה, פרש בן-גל מצה"ל בדרגת אלוף.