יואב קיש
יואב קישצילום: דוברות הכנסת

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) תיקון להצעת חוק חוזה הביטוח - תשלום פיצוי מיוחד בביטוח סיעודי.

הצעת החוק החדשה תמנע את העיוות הקיים כיום, בו הקנס המקסימלי שקובע בית המשפט על אי תשלום תשלומי הביטוח הסיעודי אינו משמעותי וזאת בשל הסכום הנמוך אותו אלו נדרשות לשלם.

ח"כ יואב קיש (ליכוד), יו"ר משותף לשדולת הגמלאים ויוזם החוק, הסביר, "המצב המעוות בו החוק הנוכחי מעניק הלכה למעשה תמריץ שלא לעמוד בהסכמים המתייחסים לביטוח הסיעודי חייב להיפסק".

לדבריו, "לא ייתכן שהסנקציה היחידה על חברות הביטוח תהיה ריבית קטנה שאין בידיה להרתיע את חברות הביטוח כאשר אלו מנצלות זאת על מנת להתיש את התובעים. המצב הנוכחי מביא לעיכוב של שנים רבות בתשלום כאשר חלקם אפילו נפטרים מבלי שהגיעו לסוף התביעה".

עיקרי הצעת החוק של חבר כנסת יואב קיש יחייבו את חברות הביטוח לשלם מינימום של לפחות עשרים אחוזים לשנת פיגור בתשלום ועד כפול 3 משיעור תגמולי הביטוח שהיו צריכים לשלם. כל זאת מבלי להכפיף זאת לטענה של מחלוקת בתום לב על גובה תגמולי הביטוח, כפי שקיים בחוק הנוכחי.

ח"כ קיש מציין "הכפלת הקנס המירבי פי 3 מתגמולי הביטוח המקוריים, תבטיח כי חברות הביטוח יזהרו מלגרור תביעות לאורך זמן רב במחשבה שגם אם יפסידו, הנזק הכספי שיגרם להם הוא זניח בהשוואה לתגמולי הביטוח שהיו צריכים לשלם. החוק מבקש לקבוע כי לאזרחים התובעים בביטוח סיעודי יהיה יתרון מסוים אך משמעותי על פני חברות הביטוח בכך שיעניק רוח גבית לאזרח הקטן המגיע למצב קשה בחייו אל מול גופי הביטוח".