אל"מ הרב ישראל זינגרביץ סופד לחברו

כשאל"מ במיל' הרב ישראל זינגרביץ' עלה אתמול להספיד בהלוויתו של אלוף במיל' יאנוש בן-גל, רבים הרימו גבה למראה היהודי החרדי שקם לדבר על הנפטר בהלוויה צבאית ממלכתית. "היכולות המילים לתאר את עוצמת אהבתי אליך?" שאל הרב זינגרביץ', "ידידות מופלאה של 44 שנים. האם יוכל מישהו להסביר את התופעה, בה גיבור פותח את סגור ליבו דווקא בפני חניך ישיבה שעולם המושגים שלו כל כך שונה?".

הרב זינגרביץ', שהיה הרב של חטיבת השיריון בתקופתו של יאנוש ז"ל סיפר על המפגש עם המפקד הנערץ - "הייתי אמור לללוות רק את החיילים", סיפר, "הוא היה מח"ט חדש והזהירו אותי מפניו", סיפר מי שהיה רב השריון, "אמרו לי שהימצאותו של רב בחטיבה אינה חלומו. אך הספיקה פגישת היכרות ולאחר דקות היסוס, נפתח הסכר".

הרב זינגרביץ' סיפר כי הוא מצא את עצמו לומד עם יאנוש גמרא כדי להסביר לו את ההחלטות שלו, "כמה חבל, אמרתי לו, יכולת להיות ראש ישיבה".

יאנוש, מספר הרב זינגרביץ', ביקש לדעת דרך רב החטיבה על מה שבאמת עובר על החיילים מבחינת הרגשות, המוראל ומה באמת מציק להם. "מח"ט שאינו יודע בעת שלום שהקצין שלו סובל וכואב, לא יכול לפקד עליו בעת מלחמה".

"אתה לא פקוד שלי, אתה הרב שלי", אמר יאנוש לרב זינגרביץ', "תבטיח לי שתהיה צמוד אלי בשמחות שלי ושל ילדי. ואם חלילה יבואו ימים קשים לי או לך, גם נהיה יחד".

"כששאלו למה הוא קשוח כל כך", אמר הרב זינגרביץ', "השבתי שלא פגשתי מפקדים כה רגישים, שמיתרי לבם כה גמישים".

"לקדוש ברוך הוא אני אומר תודה. תודה שנתת לי את יאנוש כחבר, וגם אם לתקופה קצרה".