הרב יאשיהו פינטו
הרב יאשיהו פינטומאיר סלע

בשירות בתי הסוהר נערכים למאות מתלמידיו של הרב יאשיהו פינטו הצפויים ללוותו היום בדרכו לכלא ניצן, שם ירצה את עונש המאסר שהושת עליו.

הרב פינטו צפוי להיכלא לתקופה של שנה בעקבות הפרשה בה הורשע במתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה, שכזכור, התאבד.

תומכיו של הרב פינטו מבהירים כי אמנם בכוונתם להגיע היום יחד עם רבם לשערי כלא ניצן, אך אין בכוונתם לעורר סערה סביב כניסת הרב לכלא. הם מגדירים את כליאתו של הרב כאישפוז רפואי בבית החולים של שב"ס ולא מעבר לכך. זאת בשל אופיו הרפואי של מאסר הרב.

נזכיר כי הרב פינטו נכנס לכלאו לאחר שבית המשפט סירב להקל בעונשו ודחה את ערעורו, על אף שפרקליטיו טענו כי הודאתו במתן שוחד הגיעה בעקבות איומים על העמדתה לדין של רעייתו. זאת בעוד לרשויות החקירה לא היה כל חומר מפליל נגד רעייתו. תרגיל ההטעיה, טען הרב, הוביל להודאת שווא מצידו, הודאה שנועדה למנוע את החקירות שבהן לא הייתה מסוגלת הרבנית לעמוד.

בדרשה שנשא הרב פינטו אמש התייחס הרב פינטו לתקופת המאסר הצפויה וקבע כי אינו מודאג או חושש ממנה, אלא מבקש את תפילת התלמידים לרפואתו. על המאסר אמר "זה לא מפריע לנו אלא משמח אותנו, תתפללו עלינו שנתמודד עם הכריתה של איבר מהגוף שנעבור בשבועות הקרובים".

"כשחס ושלום באה לאדם צרה הוא צריך לחשוב מה החטא שבגינו באה לו הצרה, הקדוש ברוך הוא עושה הכל לטובה", הוסיף הרב פינטו. "אנו סובלים סבל גדול שמגיע לאדם בשפיכות דמים, אבל זה תיקון גדול בשביל הכלל".