יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: גיל יוחנן, פלאש 90

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע הבוקר (שלישי) כי יתמוך בגרסה המרוככת של חוק ההשעיה, בניגוד לדבריו שלשום ולפיהם הצעת החוק לא תובא להצבעה במליאה כל עוד הוא מכהן בתפקיד יו"ר הכנסת.

"יש לשקול בכובד ראש את החקיקה. לא להתלהם, ידעו חברי כנסת מראש שיש מקומות שאליהם הם לא רוצים להגיע", אמר אדלשטיין בראיון לרשת ב'.

לדבריו יש לצמצם את נוסח החוק המוצע, כך שיאפשר רק הדחת ח"כים שתמכו בטרור והסיתו לגזענות. ''הדברים האלה הרבה יותר מוגדרים ופשוטים. הפער תהומי בין ההצעה המקורית שלא הייתי מקדם, לבין בדיקה רצינית של מה שכן אפשר לעשות. אם יהיו שינויים נכונים לא תהיה לי בעיה עם ההצעה", הודיע יו"ר הכנסת.

סלומינסקי מעריך: חוק ההשעיה יעבור

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) אמר מוקדם יותר לערוץ 7 כי כדי לקיים בוועדת החוקה דיון על החוק הוא חייב לדעת שישנה תמיכה מצד 60 חברי כנסת לפחות. ''אקדם את החוק רק לאחר שכל הקואליציה תהיה מאחוריי ואני רוצה את זה עם מכתב חתום מכל ראשי הסיעות''.

צריך לקיים דיון רציני. לדעתי בסוף החוק יעבור ברוב גדול מ-61 ח"כים", העריך סלומינסקי. ''צריך שיהיו לנו קווים אדומים. מי שטרוריסט לא יכול לשבת בכנסת. שום מדינה לא הייתה מקבלת דבר כזה''.