מחמם לב. פרופ' הכהן
מחמם לב. פרופ' הכהןצילום: פלאש 90

פרופסורים מאוניברסיטאות שונות בעולם זכו בשבועות האחרונים ל"מינויים של כבוד" כחברי סגל באוניברסיטאות בישראל.

באמצעות המינוי יוכלו להשתתף בכנסים של תנועות החרם כמו ה-BDS, להתנגד ליוזמות ולהציג עמדה רשמית כחברים ונציגים של המוסדות הישראלים.

רקטור אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' צבי הכהן, יו"ר פורום הרקטורים של ועד ראשי האוניברסיטאות אומר לערוץ 7 שמדובר ביוזמה חשובה שמחממת את הלב, "אנחנו שמחים שאנחנו לא לבד במאבק הזה. פנו אלינו מספר פרופסורים רובם לא יהודים, מרחבי תבל, וביקשו לסייע במלחמה בחרם נגד ישראל".

"הם ביקשו שתהיה להם השתייכות אקדמאית", מסביר פרופ' הכהן, "נעננו והענקנו לשישה פרופסורים מארה"ב, קנדה ואוסטרליה מינוי כבוד, כך שהם יוכלו להציג עמדה רשמית שמייצגת את מדינת ישראל, ולעזור לנו להלחם בחרם".

לדבריו תנועת החרם נגד ישראל לא פוסקת, "יש פעילות כל הזמן בארה"ב ובאירופה, קיבלנו רק לפני כמה ימים מידע על אוניברסיטה בלגית, שם הפקולטה הצביעה נגד האקדמיה בישראל. עמדתי לפני כעשור בראש משלחת שנועדה להלחם בחרם הבריטי וזה די ברור מאיפה המקורות והמניעים לחרם. כשהרוסים מפציצים בתי חולים בסוריה ויש מאות הרוגים לאף אחד זה לא אכפת, רק אצלנו פתאום כולם מתעוררים".

הכהן מקווה שהיוזמה תתן חיזוק גדול לישראל, "הם מייצגים אותנו מסיבות אידיאולוגיות נטו, ולא יכולים להגיד להם שהם נוגעים בדבר, כי הם לא ישראלים".

הכהן מקווה שמדינת ישראל תחזק את הסיוע במלחמה בתנועת החרם, "אנחנו במקביל נפגשים עם שגרירים ועם ראשי אוניברסיטאות בחו"ל. מדינת ישראל תומכת במאבק, אבל בוודאי שלא מספיק".