ניסן סלומינסקי
ניסן סלומינסקיצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ ניסן סלומינסקי, התייחס הערב (שלישי) בדברים שנשא בכנס השליחים של מנהלי ומנחות ארגון זהות יהודית לחוק ההשעיה והסביר את תמיכתו בחוק.

"מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, ולמרות זאת אנחנו רואים תופעות מדהימות של חברי כנסת שחותרים תחת המדינה ותומכים ומעודדים טרור בזמן שאנחנו בעיצומו של מאבק. ולא מתקבל על הדעת שיש לידי חברי כנסת שמעודדים לרצוח יהודים", טען.

לדבריו, "מדובר בחוק יסוד שנדאג שיעבור ברוב של 61 חברי כנסת, ובנוסף דאגנו שעל מנת שלא יהיה מדובר בחוק שעם אצבע קלה על ההדק, הוא יהיה חייב לעבור ברוב של 90 ח"כים".

סלומינסקי הדגיש כי "גם אם לא ישתמשו בחוק הוא ישמש כהרתעה כנגד ח"כ שמתבטא כנגד המדינה, ואם הדבר יגרום לאותם נבחרי ציבור לחשוב פעמיים לפני שהם מתבטאים כנגד המדינה אז נצא נשכרים וכמו שנעביר את החוק הזה- כך נעביר גם את חוק העמותות וחוקים נוספים. זהו, נגמר שלטון השמאל ואנו נמצאים בתקופה אחרת במערכת המשפט כאשר גם היועץ המשפטי שונה, גם הרוח של מערכת המשפט משתנה לרוח עם תפישה ציונית, דתית ולאומית ולאט לאט משנים הרכבים ורואים תוצאות".

סלומינסקי מעריך: חוק ההשעיה יעבור

בכנס עצמו שנערך היום ומחר משתתפים מנהל האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך הרב איתיאל בר לוי, מנכ"ל זהות איתי גרנק, יו"ר זהות הרב חיים רטיג, כאשר בנוסף מתקיימים לאורכו מושבים בהשתתפות הרב אלישע וישליצקי, יו"ר זק"א יהודה משי זהב, העיתונאי ושדר הספורט אריה מליניאק, דיקאן בית הספר לתקשורת במכללה למנהל ד"ר יובל דרור, דובר חב"ד הרב מנחם ברוד ועוד אישי ציבור.

במהלך הכנס הוצגה הצגתו של הבמאי החוזר בתשובה בן לוין - "פול האוס בשלושה מהלכים", הצגה שעוסקת בחברות ארוכת שנים העומדת במבחן בעקבות חזרה בתשובה של אחד החברים ומתייחסת למעשה לתהליך חזרתו בתשובה של היוצר.