אברהם ברזילי ורעייתו, עם הנשיא וראש המוסד
אברהם ברזילי ורעייתו, עם הנשיא וראש המוסדצילום: לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש המוסד יוסי כהן העניקו היום (רביעי) פרס מפעל חיים לעובד המוסד הוותיק אברהם ברזילי.

מסיבות בריאותיות נבצר מאברהם להגיע לטקס המסורתי שהתקיים בבית הנשיא לפני כחודשיים בו הוענקו תעודות ההצטיינות לעובדי המוסד.

אברהם בן ה-90, משרת את ביטחון מדינת ישראל למעלה מ-60 שנים. הוא גויס למוסד בשנת 1955 והחל את דרכו כלוחם. במהלך שירותו השתתף במספר רב של מבצעים, בהם גם העלאתם החשאית של כ-80,000 יהודים ממדינות ערב.

בשנת 1995 יצא אברהם לגמלאות, אך לא הפסיק מעולם לתרום למוסד ומאז שפרש מתנדב בארגון במגוון תפקידים. בשנים האחרונות, החל אברהם בעשייה מבורכת של הדרכה והקניית ידע מעמיק לדורות של עובדים צעירים המצטרפים למוסד והוא חולק עם החניכים מניסיונו ופועלו לאורך השנים.

לאחר הענקת הפרס, ריבלין בירך את אברהם וביקש להוקיר לו תודה על עשייתו רבת השנים:."באירוע של מצטייני המוסד המסורתי המתקיים במשכן הנשיא, ציפו כולם בהתרגשות גדולה לפגוש אותך ונכזבו. אני גאה לתקן זאת ולהעניק לך את האות על מפעל חיים. לכבוד הוא לנו שנפלה בחלקנו הזכות להוקיר לך תודה על עשרות שנים של עשייה למען ביטחון המדינה".

אברהם ברזילי הודה לנשיא ואמר, "אתה ודאי מתאר לעצמך כמה המעמד הזה מרגש אותי ואת משפחתי. על הכבוד הגדול שהרעפתם עלי היום אני מודה מקרב לב".

"זו חובה וזכות להזכיר את תרומתה הבלתי רגילה של רעייתי במשך כל שנות שירותי. חגגנו השנה 61 שנות נישואין - שנה אחת יותר משנות השירות שלי במוסד. לכל אורך השירות היא החזיקה את העורף, היא גידלה את ילדותינו לתפארת, לבדה. פעמים לא מעטות היא גם הייתה עמי במבצעים. אדוני הנשיא תקצר היריעה מלספר את חלקה של רעייתי, ואני חש שהכבוד הזה הוא של שנינו והיא חולקת אותו איתי שווה בשווה", אמר ברזילי.

"אבקש מהמוסד רשות להעניק גם לה תעודת הצטיינות", אמר ריבלין בחיוך והוסיף, "פעולות המוסד הן מעל ומעבר לדמיון האפשרי ואתה מראשוני הארגון".

ראש המוסד, יוסי כהן, הביע את הערכתו על עבודתו המסורה של אברהם ואמר, "אני מכיר את אברהם מילדותי. אפשר להגיד שאברהם הוא מורי ורבי. יש לדור שלך חלק מהותי בעיצוב הדור החדש".