סוף למצוקת הטסטים של בני הנוער?

בתום מאבק שהובילה ח"כ יפעת שאשא-ביטון עם מועצת התלמידים והנוער הארצית החליט שר התחבורה על הוספת 20 תקנים של בוחני נהיגה.

מנחם שוורץ , ח' באדר תשע"ו

לימוד נהיגה. אילוסטרציה
לימוד נהיגה. אילוסטרציה
פלאש 90

לאחר מאבק ממושך של ח"כ יפעת שאשא-ביטון, יו"ר הועדה לזכויות הילד, בשיתוף מועצת התלמידים והנוער הארצית, נמצא פיתרון למצוקת הטסטים של בני הנוער.

בעקבות המאבק התקיימה הערב (רביעי) פגישה בין שר התחבורה ישראל כ"ץ ויו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו.

מצוקת התקנים לבוחני נהיגה עליה התלוננו במועצת התלמידים, הביאה למצב בו זמן ההמתנה לטסט נע בין שלושה חודשים לחצי שנה.

כ"ץ ובטיטו הודיעו בסיום הפגישה על פיתרון ביניים למצוקה לפיו עד תחילת חודש מרץ יצא המכרז להפרטת מבחני הנהיגה המעשיים ותחל תקופת הביניים במהלכה יגויסו עוד לפחות 20 בוחנים עד סוף שנת 2016.

מי שהובילה את המהלך ונרתמה לעזרת בני הנוער היא יו"ר הועדה לזכויות הילד, ח"כ יפעת שאשא-ביטון. היא יצרה את שיתופי הפעולה בין התלמידים, משרד התחבורה ומשרד האוצר.

שאשא-ביטון אמרה הערב כי "לאחר מאבק משותף עם מועצת התלמידים והנוער הארצית, אני שמחה שמצוקת הטסטים של בני הנוער הגיעה הערב לסיומה. יש חשיבות רבה בעיניי במתן הזדמנות לצעירים לסיים את רישיון הנהיגה ולעבור טסט ללא סחבת מיותרת, שכן מדובר בהמתנה מורטת עצבים והוצאה כלכלית לא פשוטה להורים ולילדים".

כזכור, בשל מצוקת התקנים לבוחני הנהיגה, הגיש יו"ר מועצת התלמידים עתירה לבית המשפט העליון נגד שר התחבורה ישראל כ"ץ ומשרדו. באותו יום בו הוגשה העתירה התלוו לבטיטו מאות בני נוער, שהפגינו נגד השר ומשרדו בשל מצוקת הטסטים.