מתקן גרעיני באיראן
מתקן גרעיני באיראןרויטרס

החששות מאיראן בקרב הציבור האמריקני לא השתנו אחרי חתימת עסקת הגרעין עם הממשל בטהרן, כך עולה מסקר חדש שערך בימים האחרונים מכון גאלופ בארה"ב.

על פי הנתונים רק ל-14% מהאמריקנים יש יחס חיובי לאיראן והיא נמצאת במקום השלישי מהסוף בנושא הפופולאריות, כשרק סוריה וצפון קוריאה ממוקמות מתחתיה.

במבט לאחור, לו ניתן היה לשנות את המציאות – 57% אחוזים מהאמריקנים טוענים כי לא היה צריך לחתום על ההסכם עם איראן מול 30% שתומכים גם היום בעסקה.

מפילוח הנתונים עולה שלמעלה מ-91% מהרפובליקנים מתנגדים להסכם גם כיום, 49% אחוזים מהדמוקרטים שותפים לדעה זו וכ-70% ממי שאינם מזוהים פוליטית לא מרוצים מעסקת הגרעין.

גם מבין האמריקנים שמסכימים שהמטרה – מניעת גרעין מאיראן – הצדיקה את העסקה, קרוב ל-75% מודאגים ומעריכים שהממשל בטהרן יהיה אחד האיומים הגדולים על האינטרסים האמריקניים בעשר השנים הקרובות.

עורכי הסקר, שנערך בקרב יותר מ-1,000 אמריקנים טוענים כי התפיסות הבסיסיות של האמריקנים כלפי איראן כלל לא השתנו ואף הקצינו אחרי הסכם.

הם תולים זאת בין היתר בהתנגדות שהביע ראש הממשלה בנימין נתניהו לכל עסקה עם איראן\ שלדעתם השפיעה באופן משמעותי על העמדה של אמריקנים רבים לגבי הממשל בטהרן.