השר בנט בטקס החנוכה
השר בנט בטקס החנוכהצילום: אולפנת צפירה

באולפנת בני עקיבא צפירה שבמושב צפריה נחנך הערב (חמישי) אולם כנסים על שם שמעון נתנזון ז"ל שהיה ממקימי האולפנה ומנהלה כבר בשנת תשכ"ה (1964).

הרב חיים דרוקמן, יו"ר מוסדות בני עקיבא, סיפר על ההיכרות האישית עם נתנזון ושיתף בדאגות שהפגין כבר אז כלפי כל תלמידה ותלמידה. בהתרגשות גדולה קבע הרב דרוקמן את מזוזת האולם וציין כי הבוגרות ומשפחותיהן הן ההישג הגדול של נתנזון.

שר החינוך, נפתלי בנט, פתח בדבריו ואמר כי חנה סנש הי"ד כתבה כי ישנם כוכבים שלעולם מעניקים אור, וכך גם שמעון נתנזון שבחייו ולאחר מותו ממשיך להעמיד דורות הרבה, בין שמדובר בבני משפחתו שפעילים בחינוך, ובין בדורות של בנות שהתחנכו באולפנת צפירה אותה הקים נתנזון.

במהלך הדברים שנשא סיפר השר בנט גם על המפגש שקיים במהלך היום עם תלמידות מהצינות הדתית ועל המעורבות החברתית הגבוהה שעלתה במפגש. "בעיניי, אותה תלמידה שמגיעה אל אותה קשישה ומעניקה לה חום ויחס זה שיא של חינוך בחברה שלנו. בציונות הדתית זו גולת הכותרת".

מנכ"ל ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אלחנן גלט, ציין את דמותו של נתנזון כמודל למנהלי הרשת היום. "שמעון היה אדם ערכי ישר ועם לב גדול והרבה קרדיט של עשייה, המנהלים שיש לנו היום ברשת התחנכו על דמותו", אמר גלט.

באולפנה מציינים כי האירוע היה גם מפגש מחזור ל-14 בוגרות מחזור א' של המוסד שהשלימו את חוק לימודן בשנת 1969 והביעו באירוע התרגשות רבה הן מהמעמד והן מהמפגש.