מותח ביקורת. טראמפ
מותח ביקורת. טראמפצילום: רויטרס

המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ, ממשיך לספק כותרות - והפעם בנוגע לישראל.

אחרי המתקפה החריפה של הנשיא אובמה כלפיו והתשובה המאופקת - טראמפ ענה בראיון לרשת "פוקס ניוז" ומצא חוליה חלשה אצל הנשיא המכהן. "מה שהוא עושה לישראל זו בושה אמיתית. הוא הדבר הגרוע ביותר שקרה לישראל", טען טראמפ בשיחה עם המראיין שון האניטי.

"ישראל היא בעלת הברית הכי חשובה לנו. אתה מסתכל מה הוא עושה לה עם העסקה מול איראן - שהיא נוראית", הבהיר טראמפ והוסיף, "קשה לי להאמין שישראל בכלל מדברת איתנו ועם אובמה".

טראמפ גם ציין כי יש לו לא מעט חברים שתמכו בנשיא אובמה - והתאכזבו עד כדי כך שהעבירו את תמיכתם למפלגה הרפובליקנית. הוא הציג נתונים שמסבירים את המגמה מבחינה היסטורית.

אבל קשה להתפתות להאמין להתבטאות הזו. רק יממה לפני כן באסיפת בחירות - הבהיר טראמפ כי הוא מעדיף להישאר נייטרלי בעניין הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "אני לא רוצה לומר מי אשם במצב שנוצר. אני לא חושב שזה יעזור. מדובר בעסקה הכי קשה לייצור בעולם כרגע והיא בלתי אפשרית".

בדצמבר גם נרשם עימות פומבי בין נתניהו וטראמפ כשהאחרון התבטא בצורה קשה כלפי מוסלמים באופן כללי - ואז היפנה עורף לישראל לזמן מה.

טראמפ לא מרבה לדבר על הסוגיה הישראלית, בעוד יריביו מרקו רוביו וטד קרוז מבהירים שהם יעשו הכל כדי למחוק את היחס של ממשל אובמה כלפי ישראל ואף להכיר בירושלים כבירתה הרשמית של המדינה.