שולי מועלם
שולי מועלםצילום: הדס פרוש, פלאש 90

התאחדות הסטודנטים הארצית מייצגת את רוב הסטודנטים במדינת ישראל כלפי משרדי הממשלה. בכל משבר, שביתה או בשגרה, נציגי הסטודנטים מטעם ההתאחדות הם אלו שפועלים למען הסטודנטים אל מול המדינה.

אולם גוף זה מעולם לא הוכר באופן רשמי על ידי מדינת ישראל. הצעת  החוק של יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מעולם רפאלי שתעלה מחר לדיון ובוועדת שרים לענייני חקיקה, מבקשת ליצור מנהל תקין בכל הקשור בין התנהלות המדינה אל מול הסטודנטים ולקבוע מיהו הגורם היציג.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי "מדינת ישראל מסתייעת בהם כדי לגייס את הסטודנטים בישראל למשימות לאומיות וחברתיות חשובות במסגרת פרויקטים שונים. מוצע לעגן מעמד יציג לארגון שהוא עמותה או חברה לתועלת הציבור אשר יהיה הארגון היציג של הסטודנטים בישראל ושיוכר כך עם חברות בו מרבית אגודות הסטודנטים בישראל."

על הצעת חוק זו שייזמה יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, חתומים חברי הכנסת מירב בן ארי, עליזה לביא, איציק שמולי, איתן כבל, יפעת שאשא ביטון, אברהם נגוסה ויואב קיש.

"לעבודה השוטפת של הממשלה והכנסת מול הגורם שמייצג את הסטודנטים, יש נגזרות כלכליות ופרלמנטריות. במשך שנים התאחדות הסטודנטים הייתה זו שייצגה את ציבור הסטודנטים אך מבחינה רשמית המדינה לא הכירה בה. יש לקיים מנהל תקין וזה אומר שיש לקבוע בחוק מיהו הגורם היציג של הסטודנטים", אמרה הערב מועלם.

גלעד ארדיטי, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל, מסר "התאחדות הסטודנטים מייצגת ומשמיעה את קולם של למעלה מ-300,000 סטודנטים וסטודנטיות. לראשונה המדינה מכירה בארגון סטודנטים יציג ובחשיבותו של ארגון שכזה. אנו מבקשים להודות לחברת הכנסת שולי מועלם רפאלי שלקחה את הנושא וקידמה אותו למען הסטודנטים בארץ".