ח"כ ישראל אייכלר
ח"כ ישראל אייכלרצילום: פלאש 90

בעקבות האפליה התקציבית הקיימת במוסדות המוכש"ר (המוכר שאינו שאינו רשמי) שיגר (ב') ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) מכתב לראש הממשלה נתניהו ולשר החינוך נפתלי בנט ובו הוא קובל על "אפליה גזענית" כלשונו.

בדבריו תיאר כי אין די בכך שמוסדות המוכש"ר מופלים לרעה על פני עמיתיהם הרשמיים, הרי שגם בתוך מוסדות המוכש"ר הופלו המוסדות הנוצריים לטובה.

"הגדילה לעשות החלטת הממשלה להוסיף אפליה לטובת מוסדות המוכש"ר הנוצריים ולהקציב להם 50,000,000 ש"ח ולהפלות לרעה את רבבות הילדים היהודים באותה קטגוריה. הם מקוצצים מחד, ומאידך מחוייבים להעלאת שכר מורים ופעילות שאינם משולמים על ידי משרד החינוך" טען אייכלר במכתבו.

לדבריו, זו בושה להפלות בין נוצרי לחרדי. "מדינה אנטי יהודית, לא היתה מעיזה לעשות אפליה כה בוטה, בין נוצרים ליהודים במוכש"ר עצמו. רק 'מדינה יהודית' יכולה להתעמר בילדים לומדי תורה בלי להתבייש להביט במראה של עצמה. אני רוצה להאמין שידך לא היתה במעל הזה ולא קבעת אפליה כה בוטה לרעת ילדי ישראל ולטובת ילדים אחרים באותה קטגוריה.

 "לכן אני פונה אליך להסיר את החרפה הזאת של האפליה. ייתכן בהחלט שמגיע למוסדות הנוצריים חמישים מיליון ש"ח פיצוי על האפליה לעומת הרשתות הממלכתיות. אבל מדוע ייגרע חלקם שילדי המוכש"ר החרדי לעומת הנוצרי. זה דבר שלא יעלה על הדעת ואקווה שתפעל באוצר המדינה, שיתקן את הגזענות והאפליה הנוראה הזו״, טען אייכלר.

במוסדות המוכרים שאינם רשמיים לומדים 35 אלף ילדים יהודיים ומספר ילדים דומה בני דתות אחרות – נוצרים ומוסלמים.