יעקב מרגי
יעקב מרגיצילום: פלאש 90

בנט לא לבד. חברי כנסת מסיעות הקואליציה מעניקים היום (ראשון) גיבוי לשר החינוך, מול המתקפות נגדו על מהלך החלפת סגנית יו"ר המל"ג פרופ' חגית מסר-ירון בד"ר רבקה ודמני שאומן, בעקבותיו התפטרו שישה מחברי המועצה.

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, ציין כי הוא מגבה את בנט וטען, "פרופ' חגית מסר ירון כשלה בשנתיים האחרונות ועשתה הכל כדי לצמצם את ההנגשה להשכלה הגבוהה לאוכלוסיות חדשות".

"פרופ' מסר-ירון עשתה הכל כדי לבלום את התפתחותן של המכללות", הוסיף מרגי, "הרמה המדעית של ההשכלה הגבוהה לא תיפגע עם החלפתה וכל ניסיון להלך אימים ולהשתמש בעצמאות המחקר והידע הוא ניסיון להיאחז בקרנות המזבח".

ח"כ מירב בן ארי (כולנו) הצטרפה למעניקי הגיבוי לבנט, "‏כיו"ר השדולה למען הסטודנטים וההשכלה הגבוהה אני מגבה את החלטת שר החינוך על פיטוריה של סגנית יו"ר המל"ג. הגיע הזמן להכניס רוח חדשה למל"ג".

נזכיר כי הבוקר הודיעו פרופ' משה מאור מהאוניברסיטה העברית, פרופ' יהודית גל-עזר מהאוניברסיטה הפתוחה, פרופ' אלי זלדוב ממכון ויצמן, פרופ' חגית מסר-ירון מאוניברסיטת תל אביב, פרופ' פאדיה נאסר אבו-אלהיג'א מאוניברסיטת תל אביב ופרופ' חיה קלכהיים מהאוניברסיטה העברית על התפטרותם מהמועצה להשכלה גבוהה.

במכתב ששיגרו החברים למזכירת המועצה מיכל נוימן, כתבו: "אנו משוכנעים כי מהלכי יו"ר המל"ג (השר בנט) והצטרפות רוב חברי המל"ג אליהם, גרמו לפגיעה במטרות שלשמן הוקמה המל"ג ושהנחו את דרכינו ופעילותנו בה – קרי, שמירת רמה מדעית נאותה ואי הגבלת חופש הדעה והמצפון..."

בסיום המכתב, דורשים החתומים לפזר את המועצה הנוכחית באופן מיידי ולמנות מועצה חדשה, "שחבריה ייבחרו בשקיפות ולאחר אפיון תבחינים לדרישות הסף לחברות במל"ג ולמינוי סיו"ר שיבטיחו האפשרות לקיים תפקידיה כמוגדר בחוק".