לפני מספר חודשים פורסם דו"ח העוני לשנת 2014. הדו"ח הראה שישנה עליה קלה בתחולת העוני בשנת 2014 לעומת 2013, של משפחות, נפשות וילדים – מ-18.6% ל-18.8 בקרב משפחות, מ-21.8% ל-22.0% בקרב נפשות ומ- 30.8% ל-31.0% בקרב ילדים.

ב-2014 חיו בעוני 444,900 משפחות, 1,709,300 נפשות, מהן 776,500 ילדים. רמת החיים במונחים של הכנסה כספית חציונית פנויה לנפש תקנית עלתה ריאלית ב-2.4% בשנת 2014, וכך גם קו העוני הנגזר ממנה.

הפנים של הרעב בישראל

בארגון "יד עזרא ושולמית" מספרים כי לאחרונה מספר הפונים אליהם גדל משמעותית, בין השאר חשפו בעמותה את סיפורה של עינב (שם בדוי) אלמנה ואם לארבעה הסובלת ממחסור קשה ואינה יכולה לספק מזון לילדיה.

בשעות הקטנות של הלילה יורדת עינב (שם בדוי), אמא לארבעה ילדים שבעלה נפטר לפני כשנתיים, לדוכני הירקות שמתחת לביתה ואוספת שאריות עבור ילדיה הקטנים. 

עינב מתמודדת עם קשיים יומיומיים ונאבקת על פת לחם עבור ילדיה הקטנים. בעקבות מצבה פנתה לארגון החסד "יד עזרא ושולמית", המפעיל רשת בתי תמחוי לילדים, בתקווה שגם ילדיה יזכו לארוחת צהריים חמה. 

כשהגיעה למשרדי הארגון התקבלה בברכה ומילאה את הטפסים שהוגשו לידיה וצירפה את המסמכים המבוקשים. לארגון פונים מידי יום עשרות בקשות של יתומים, אלמנות, משפחות חד הוריות ועוד.

לעינב הוסבר כי טפסיה יועברו לוועדה שתבחן את זכאותה לאכול בבית התמחוי אך כשעברו שבועיים והיא לא קיבלה תשובה החליטה עינב לא לחכות יותר והגיעה לבית התמחוי עם ילדיה והצהירה, "הילדים שלי מהיום יאכלו כאן צהריים".

המדריכות מאד נסערו מהגברת האלמנה, הגישו לה כוס מים והסבירו שאין הן יכולות לקבל ילדים ללא אישור מהמשרד, אך את עינב התעקשה וביקשה אוכל לילדיה ולעצמה.

לפניות ליד עזרא ושולמית  לחצו כאן