חתול תעלול
חתול תעלולצילום: בני גם זו לטובה

תיאטרון המדיטק בחולון, תיאטרון רפרטוארי לילדים, הפועל למעלה מעשר שנים, מעלה עונה חדשה של הפקות.

במרכז העונה "הצגות שמאופיינות בחגיגות של דמיון קצב והומור", אומר רוני פינקוביץ', המנהל האמנותי של התיאטרון.

הפקות תיאטרון המדיטק בעונה זו, כמו בקודמותיה, מממשות הלכה למעשה את חזון התיאטרון ובבסיסו חשיבה על הילד, עולמו וצרכיו, אמירה חינוכית וערכית מעמיקה וכן מורכבות הפקה, ששמה דגש על שילוב אמנויות ואיכות בלתי מתפשרת .

ארבע הצגות העונה:

בפברואר עולה ההצגה "חתול תעלול", המבוססת על ספרו עטור השבחים של דוקטור סוס, בבימויו של רוני פינקוביץ', מנהלו האמנותי של התיאטרון ועל פי תרגומה של לאה נאור.

ההצגה, המבוססת על הפקה בינלאומית של התיאטרון הלאומי הבריטי, היא חגיגה גדולה של קצב, הומור וצבע. במרכז העלילה שני אחים שנשארים בבית לבדם ומשתגעים משעמום, כאשר פתאום מופיע 'חתול תעלול' שהופך את יומם המשעמם ליום מלא הפתעות, עם המון תעלולים והמצאות. לגילאי 3 ומעלה.

"מוף ומוריס" על פי מחזה של יענקל'ה יעקובסון, בבימוי ארז שפריר שתעלה במרס, מבשרת את חידוש שיתוף הפעולה של תיאטרון המדיטק עם יעקובסון. מוף ומוריס הם חברים טובים. מוריס הוא איש. מוף הוא כלב. בעקבות תמונה בה ראה מוף את עצמו מצולם עם אחיו הגורים, יוצאים הוא ומוריס למסע סוחף למציאת בני משפחתו של מוף. המפגשים עם הגורים שגדלו מספקים נקודת מבט משעשעת על החיים האנושיים והכלביים. הרפתקה מלאת דמיון, קצת על חיות והרבה על אנשים. לגילאי 5 ומעלה.

מוף ומוריס
מוף ומוריסגם זו לטובה

 "ילדי בית העץ", על פי ספרו של רן כהן אהרונוב, שיתוף פעולה נוסף בין תיאטרון המדיטק לבין הסופר רן כהן אהרונוב, תעלה באפריל, לאחר ההצלחה המשותפת של ההצגה "הנקה ופיט", על פי ספרו, שהועלתה בשנה שעברה.

אבא של ערן בנה את בית העץ כשחבורת הילדים הייתה בגן חובה. שם הם הקימו את חבורת "ילדי בית העץ " והקימו להקה שיוצרת מוסיקה וכותבת שירים.  מעבר לגבעה הולכת ונבנית השכונה החדשה, ובקרוב יסללו אליה כביש. לשם כך עומדים לכרות את חורשת האלונים ואתה גם את עץ האלון של ילדי בית העץ. לגילאי 8 ומעלה.

"קריאת כיוון" ההצגה מבוססת על סדרת הטלוויזיה המצליחה של החינוכית בה גילם רוני פינקוביץ', כיום מנהלו האמנותי של תיאטרון המדיטק, את תפקידו של בעל חנות הספרים. ההצגה מתרחשת באותה חנות ספרים ישנה אותה נאלץ המוכר 'רוני' לסגור בשל העדרם של קוראים צעירים. ההצגה מועלית כמחווה לחגיגות ה-50 של הטלוויזיה החינוכית.

ההצגה מספרת על ילדה שחווה קשיים חברתיים בבית הספר ומוצאת את עצמה בחנות הספרים. בעזרתו של רוני היא מכירה חברים חדשים ומעניינים שמגיחים אליה מתוך הספרים. בעזרתם היא מתחזקת ולומדת דברים על עצמה, על אחרים ועל החיים.לגילאי 7 ומעלה.