הרב מיכאל פואה, ראש ישיבת חיצים, עם תלמידים
הרב מיכאל פואה, ראש ישיבת חיצים, עם תלמידיםצילום: ישיבת חיצים

בתקופה הזו של השנה תלמידי כיתות ח' מקבלים החלטות חשובות לגבי הישיבות התיכוניות בהן ילמדו בשנה הבאה. 

רב מיכאל פואה, ראש ישיבת "חיצים" שבאיתמר, מספר לערוץ 7 על המשימה שהישיבה רואה אל מול עיניה ועל הדרכים החינוכיות המיוחדות.

הרב פואה מספר על האופי של הישיבה כפי שהוא רואה אותו, "הישיבה מיועדת בעיקר לתלמידים שבמקומות אחרים הם די שקופים, תלמידים שיש להם יכולות ורוצים לגדול בתורה ויראת שמיים ולהוציא תעודת בגרות, אבל קשה להם ולא הולך להם בקלות. לפעמים אלו קשיים של לשבת בכיתה ולפעמים קשיים אחרים וקשה להם להוציא את היכולת ואת הטוב שבהם".

הרב מסביר על הדרכים בהן מקדמת הישיבה את התלמידים, "מסגרות הלימוד בישיבה הן קטנות ותומכות, עם טיפול פרטני וצמוד כולל תמיכה של צוות העצמה וטיפול של עובדים סוציאליים והמטרה היא למצוא את הטוב בכל אחד, לקחת את הנקודה שהוא חזק בה, להעצים אותה ומזה לטפס הלאה ולבנות לו כוחות".

בישיבה נותנים דגש על העשייה והתלמידים יוצאים לעבודות חסד רבות ולטיולים, "יש הרבה נקודות שבהן התלמידים מוצאים את עצמם שלא במסגרת הלימודים, למשל חוגים, עבודה בחווה כפרית, עבודות בעץ, חדר כושר וחדר מוזיקה והכל בנגיעות כדי שתלמיד שיש בו כישרון ויכולת יוכל לבטא את עצמו ולמצוא את עצמו. יש תלמידים שדרך החוגים מצאו את הנקודה הטובה והחזקה שלהם ומזה קיבלו את הכוחות גם להצליח בלימודים".

הרב פואה מבקש לראות בישיבה תלמידים שרוצים להצליח ולגדול, "עבור תלמידים שמוציאים ציונים גבוהים בקלות יש הרבה ישיבות אחרות שמתאימות להם, אנחנו לא מכוונים אליהם. אנחנו מכוונים לתלמידים שיש להם קושי.

"הבחינה לישיבה היא לא בחינה רגילה שתלמיד מתבקש להגיע לציון מסוים, אלא מבחן התאמות. אנחנו עושים תהליך שבו אנחנו בודקים האם התלמיד מתאים לנו ושאנחנו יכולים לקדם אותו".

הרב איתם הנקין הי"ד הוא אחד מבוגרי הישיבה ואמו סיפרה לרב פואה איך במשך תקופה ארוכה עבר מוסדות רבים רבים עד שמצא את מקומו ב"חיצים", "היא סיפרה לי שהישיבה ידעה לקלוט אותו ולקבל אותו ולהכיל אותו ובזכות זה הוא צמח ונהיה תלמיד חכם פורץ דרך גדול". 

כבר היום ניתן לראות את בוגרי הישיבה במקומות רבים בעשייה הישראלית והרב פואה מספר איפה היה היה רוצה לראות בעוד עשור את התלמידים שלומדים היום בישיבה, "אנחנו רואים תלמידים שיש להם כוחות חיים מאוד חזקים, זה אחד הדברים שכיף לראות פה, אני בהחלט רואה את התלמידים שצומחים פה כמי שבסופו של דבר יתפסו עמדות הנהגה בכל מקום שהם יהיו. כוחות החיים שהם מגלים פה עם ההכוונה והכלים שאנחנו נותנים להם מכשירים אותם לדבר הזה".