עד לא מזמן, כבר הייתה רשומה יורדת בטוחה אל ליגת המשנה, הליגה הלאומית, בסיומה של עונת 2015/16 בליגת ווינר סל. הייתה זו הפועל חולון שנראית אז כמו קבוצה שאבדו לה כל סיכוייה לגורל אחר, טוב הרבה יותר. 

אבל בעונה המטורפת שעוברת על מרבית קבוצות הליגה העונה בליגת הכדורסל הבכירה, שום דבר כנראה לא בטוח. 

אחרי שני משחקים שהתקיימו הערב (שני) במסגרת מחזור מספר 20 בליגת ווינר סל, חולון ממשיכה את מסע ההיחלצות שלה כשאת מקומה תפסה מי שעלתה רק בעונה האחרונה אל הליגה הבכירה לראשונה בתולדותיה, מכבי קריית גת. 

הדרומיים הפסידו הערב במשחקם הקריטי ביותר העונה עד כה בתוצאה 84:88 לבני הרצליה המקומית, כשהתוצאה הייתה צמודה ממש עד לסיום המשחק. בשבוע הבא האחרונה בטבלה קריית גת תארח את האלופה והמוליכה מירושלים. רק ניצחון יציל אותם מירידה אל הליגה השניה.

קבוצה נוספת שהסתבכה העונה בתחתית טבלת ליגת העל שבכדורסל זו עירוני נס ציונה. הכתומים מנס ציונה היו עד לפני כמה חודשים למרעננת הרשמית של הליגה והיוו משוכה קשה מאוד עבור לא מעט מקבוצות הליגה. את העונה הנוכחית פתחו בצורה רעה ולמרות שחזרו מעט לכושרם, לא הצליחו להשתקם לגמרי.

הערב חזרו הכתומים מנס ציונה להוות יריב ראוי וקשה מצד אחד, אך גם פראיירית ובעלת מנטליות ירודה מהצד השני. היה זה כשהכתומים הובילו במהלך הרבע הרביעי ביתרון דו ספרתי על מכבי חיפה, אחת מקבוצות הליגה הטובות העונה.

5 שניות לסיום הזמן החוקי, עוד הובילו הכתומים ב-5 נקודות הפרש, 76:81. שלשה גדולה של עוז בלייזר וחטיפה שלו שהביאה לסל של ורגאס כפתה הארכה, בניגוד למצופה.

שתי הקבוצות המשיכו להציג כדורסל גדול גם במהלך ההארכה הראשונה, ושוב נס ציונה היא שחזרה להוביל. בלייזר הצעיר מיאן להרים ידיים ושוב החזיר את חיפה לתמונת המשחק עם שלשה גדולה, ולאחר 5 דקות נוספות של משחק, הלכו השתיים שוב להארכה 93:93.

גם בהארכה השניה התוצאה המשיכה להיות צמודה, כששחקני שתי הקבוצות כבר החלו להראות סימני עייפות ועצבנות. בסיום, הירוקים הצליחו לנצח את היריבה העיקשת מנס ציונה, שגברה עליה בכל חמש הפעמים הקודמות באולמה הביתי, עם ניצחון בתוצאה 104:103.

לכל דבר יש סוף. מבחינת אוהדי הכדורסל בארץ, שהעונה הזו לא תיגמר.