כסף
כסףצילום: נתי שוחט, פלאש 90

אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכו השבוע מבצע ביקורת רישום הכנסות בעיר נתניה וסביבתה.

בסך הכל נערכו 194 ביקורות בעסקים במגוון תחומים, בין היתר, בנתניה, אבן יהודה, טייבה, קלנסאווה, אזור תעשייה עמק חפר ותל מונד.

בבדיקת הפקדות בנק של סוכן ביטוח מתל מונד נמצא כי הכנסות בסך של כ-64,000 ש''ח שהתקבלו מחברת ביטוח לא נרשמו בספרי העסק. סוכן הביטוח הסביר "אני מעביר לרואה החשבון ופעם בחודשיים הוא רושם".

אצל יועץ לחברות גילו מבקרי הרשות הכנסות לא רשומות של כ-30,000 ש''ח. היועץ טען "לפעמים אני מפגר במספר ימים בהוצאת החשבוניות והקבלות".

המבקרים הגיעו גם לאדריכל מטייבה וגילו כי הוא משכיר חלק ממשרדו תמורת 1000 ש''ח במזומן לחודש. במשך שנה וחצי לא רשם האדריכל 18,000 ש''ח שנתקבלו בגין השכרת המקום ולא דיווח על הכנסות אלה למייצגו.

במשרד של עורך דין בנתניה מצאו המבקרים כי שתי העברות בנקאיות משני לקוחות בסך כולל של כ-18,000 ש''ח לא נרשמו בספרי העסק. עורך הדין הסביר "לא ידעתי אפילו שהכסף עבר". בעסק לקידום מכירות בנתניה לא נרשם צ'ק שהתקבל על סכום של כ- 7500 ש''ח, בעל החברה טען "נראה לי שהלקוח התחרט על העבודה שהזמין".

עורכת דין נוספת בנתניה לא רשמה 2100 ש''ח שקיבלה בגין החזר אגרות בית משפט, היא הסבירה "לא ידעתי שצריך לרשום". בעל מגרש מכוניות בטייבה לא רשם צ'ק של 2500 ש''ח שנתקבל כחלק מעסקת מכירת רכב. בעל המקום הסביר "העברתי את הצ'ק לחברה שקניתי ממנה את הרכב וברח לי מהראש".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח.