פיגוע דקירה בשער בנימין
פיגוע דקירה בשער בנימיןצילום: אלירן אהרון

הפיגוע ביום חמישי בסניף רמי לוי באזור התעשייה שער בנימין הותיר את בעלי העסקים במתחם עם חנויות ריקות, ספקים שאינם מוכנים להגיע לספק את הסחורה וסוכנים שלא מוכנים להגיע לאזור.

שרון קליף, בעלת חנות 'פסגת השולחן' במקום סיפרה לערוץ 7 כי החנות פשוט ריקה ואנשים מפחדים לבוא, "מעבר לפחד קיבלנו גם פניות מלקוחות שטוענים שאין בכוונתם לבוא במחאה על כך שמכניסים ערבים למתחם. זה קשה לקבל כאלו תגובות. יש כאלו שאף הציעו שנסגור את החנויות במחאה אך כמובן שלא נעשה זאת".

"אנחנו דורשים יותר אבטחה במקום, כבר ביקשנו את זה לפני זמן רב", מבהירה שרון, "זה יהיה טוב לשני הצדדים, אנו רוצים להתקדם אך מאז הפיגוע שומעים רק ביקורת".

"כואב לנו מאוד על הרצח שהיה כאן, אך אנחנו נמשיך להיות פה ואנו מודים לכל מי שמגיע לפה ושאכפת לו", אומרת שרון ומציינת כי "המועצה והמנהלת של אזור התעשייה מנסים למצוא פתרון וקשובים לבעלי העסקים".

חנניה אוחנה, בעל חנות הדגים 'חנניה דגים' העלה פוסט לדף הפייסבוק שלו וקרא ללקוחות להגיע לומר מילה טובה וליהנות מהטבה, "חברים ולקוחות יקרים. עקב המצב הביטחוני והקריאות לא להגיע לשער בנימין, החלטנו בחנניה דגים לפנק אתכם במתנה ללא שום התניה. פשוט מגיעים מיום רביעי עד יום שישי, נכנסים, אומרים רק מילה טובה, ומקבלים תבלין ממגוון התבלינים בחנות מתנה. אז בואו לפרגן".

נתנאל קיזלשטיין, בעל החנות 'על המשקל' אמר לערוץ 7 כי הוא מרגיש שינוי אצל הלקוחות, "כבר לא סתם מסתובבים בחנויות, נכנסים' קונים את מה שצריכים ויוצאים. יש חשש גדול. אנו מציעים לבוא למרות הכול ולא לתת לטרור לנצח אך על מנת להקל על הלקוחות אנו מציעים משלוחים למי שחושש להגיע".

נשות הישוב עטרת שבבנימין שמעו שהלקוחות חוששים להגיע לשער בנימין והחליטו לפעול, כדי לתמוך בעסקים הן קראו לחברותיהן להתקשר לעסקים בשער בנימין ולהזמין מוצרים ונסעו במיוחד למתחם על מנת להביא את הקניות לכל החברות ולתמוך בעסקים. אחת הנשים סיפרה כי "הילדים שלי זכו בקרואסונים לארוחת ערב ועוד חברות נוספות הזמינו במיוחד מוצרים כדי לחזק".