מועצת חכמי התורה, הערב
מועצת חכמי התורה, הערבצילום: ישראל ברדוגו

כשברקע מהדהדים המסרים של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שהתכנסה אחר הצהריים, מפרסמת הערב (רביעי) מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס גילוי דעת בסוגיית הרפורמים.

בהחלטה מתבקשים נציגי המפלגה בכנסת לפעול להחלשת השפעתם של הרפורמים - ולהימנע מיישום החלטת הממשלה העוסקת בהקצאת חלק מהכותל לרפורמים ופסיקת בג"ץ בעניין המקוואות.

בגילוי הדעת מתוארת פנייתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אל חברי המועצת בשאלה כיצד לנהוג בסוגיות הללו - ובהמשך מובאת תשובת מועצת חכמי התורה.

"הורינו לו לעשות כל שביכולתו ולהפעיל השפעתו להתנגד לדברים בכל תוקף גם בעניין המקוואות וגם בעניין הכותל המערבי, שלא לאפשר שום דריסת רגל של מחריבי הדת - התנועות המסוכנות הרפורמים והקונסרבטיבים וכת דילהון במקום הקדוש - וכן לשים עיניו ולבו שלא תהיה בהם שום הכרה רשמית".

חברי מועצת חכמי התורה מגבים ומחזקים את ידי השרים מטעם ש״ס - השר אריה דרעי, השר דוד אזולאי ושאר נציגי התנועה, ומעידים כי "כולם צייתו להוראותנו בכל העניין והתנגדו להצעות האמורות וגם נלחמו כפי הוראתנו שלא ייזכר שמם של התנועות הללו בהחלטת הממשלה ועדיין נלחמים לצמצום הפרצה עד היכן שידם מגעת. יישר כוחם וחילם לאורייתא״.

מוקדם יותר הבהירה מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל מסר חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו לפיו אם לא יחדל מהענקת תמיכה לרפורמים, סיעת יהדות התורה עלולה לפרוש מהקואליציה.