הנשיא עם רה''מ הבולגרי
הנשיא עם רה''מ הבולגריצילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום (חמישי) פגישת עבודה עם ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב המבקר בישראל כשהוא מלווה במשלחת של שרים מממשלתו ובכירים נוספים.

ריבלין ברך את ראש הממשלה וציין את הקשרים ההיסטוריים המחברים בין שני העמים. "אנו מעריכים מאוד את הידידות האיתנה בין המדינות. אנו ניצבים באזורנו בפני אתגרים רבים, המשפיעים על ישראל ואירופה יחד, עלינו להיות ערים לאתגרים אלו ולעמוד מולם יחד".

ראש ממשלת בולגריה, בוריסוב, הודה לנשיא על דבריו ואמר כי הוא מבין את הערכת המצב באזור. "פיגוע הטרור שאירע בבורגס, חיזק אף יותר את הידידות בין המדינות והפך אותה לבלתי מעורערת. אמש נפגשנו עם נציגי הקהילה היהודית בולגרית בישראל למפגש מאוד מרגש, שמחתי לשמוע כי הם חשים עצמם בולגרים וישראלים ללא סתירה בין שתי הזהויות".

בוריסוב נפגש היום גם עם ראש הממשלה נתניהו. השניים דנו בענייני ביטחון, הגירה ופליטים באירופה, מלחמה בטרור, סייבר, מסחר תיירות, ידע וטכנולוגיה, אנרגיה וגז טבעי.

במהלך הפגישה הציג נתניהו לבוריסוב סרטון על ההסתה הפלסטינית שמניעה את פיגועי הטרור. בסרטון דוגמאות לנרטיב ההסתה שמקודם החל מהנהגת הרשות הפלסטינית, במערכת החינוך, ובתכניות הילדים בטלוויזיה הרשמית הפלסטינית.

בויקו, שנינו התמודדנו עם מתקפות טרור מאותו מקור", אמר נתניהו. ''שיתוף הפעולה בינינו לאחר מתקפת הטרור בבורגס היה קרוב מאוד. אולם אנו יודעים כי מדובר במקרה אחד מתוך נגע רחב שתוקף את מדינותינו, את המזרח התיכון ואת העולם. ישראל ובולגריה ניצבות באותו צד במאבק נגד הטרור והקיצוניות האסלאמית''.

ראש הממשלה הדגיש ''זהו מאבק לא רק על עתיד מדינותינו, אלא על עתיד ערכינו המשותפים ותרבותנו המשותפת. שיתוף הפעולה בינינו מחזק אותנו, ובאמצעות שיתוף פעולה זה, ננצח. לכן, ברוח ידידות עמוקה זאת, אני מקבל את פניך, ידידי, בירושלים.

''כולי ציפייה לדיונים בינינו. אני רוצה גם להביא לתשומת לבך שבכוונתנו להוריד מסי מכס ומסי ייבוא. אנו מצפים לכמות גדולה של גבינה בולגרית. כמובן נדון בתחומים רבים אחרים, שיתוף הפעולה המתפתח בינינו. אני רוצה להודות לך על התייצבותך לצד ישראל במספר פורומים בינלאומיים", דברי נתניהו.

ראש ממשלת בולגריה אמר כי ''בכל הקשור לתחום הביטחון והמלחמה בטרור, השגנו דברים רבים יחד ואנו עושים דברים רבים יחד, ואינני מסתיר את העובדה שקיימנו גם שיחות טלפון רבות בנושא זה.

''ראש הממשלה נתניהו הוא מקור בלתי נדלה של תבונה וידע בכל הקשור לתהליכים המתרחשים במזרח התיכון ומעבר לכך, אדם מאוד משכיל, ואני מוקיר לו תודה על כך שהוא תמיד היה כן ואמיתי איתי וחלק איתי את השקפותיו בנושא תהליכים ומגמות שהוא מזהה באזור ובעולם, ועל כך אני מודה לו. 

כמו כן, עדיין לא הייתה לנו הזדמנות לדון בזה, אבל אני מקווה שתהיה לנו עכשיו האפשרות לדון בפוטנציאל של ישראל בכל הקשור למאגר הגז הגדול שהתגלה כאן. נשיא קפריסין שוחח איתי על כך לפני מספר ימים, ואני רואה עתיד גדול בכך, ואני מקווה שנוכל לדון בכך היום", אמר בוריסוב.