דריל מונרו, יעשה היסטוריה עם ראשון?
דריל מונרו, יעשה היסטוריה עם ראשון?צילום: אודליה מטרי, מכבי ראשל"צ

ההיסטוריה תכתב מחדש? שבעה הפסדים בשמונת המשחקים האחרונים, זהו מאזנה של מכבי ראשון לציון בליגת ווינר סל, ליגת העל שבכדורסל.

הכתומים שעד לא מזמן היו נראים כקבוצה שמסוגלת לנצל את התקופות הרעות של הפועל ירושלים ומכבי ת"א, בכדי לזכות באליפות סנסציונית על חשבונן, התדרדרו עד למקום השביעי בטבלת ליגת העל שבכדורסל, כשרק מזל גדול וקרבות תחתית כואבות עדיין שומרות אותם בתמונת הפלייאוף, לקראת סיומה של העונה הסדירה בכדורסל הישראלי. 

אך בעוד שמצבה בכדורסל הישראלי הולך ומחמיר, בטורניר הגביע האירופי של פיב"א, טורניר היורופ קאפ, הכתומים רושמים הישגים גדולים ולא מבוטלים כלל. בטח לא עבור קבוצה לה זו הופעה ראשונה בתולדותיה בזירה האירופית. 

הכתומים מעיר היין, יארחו הערב (ראשון) באולמם הביתי, בית מכבי שבראשון לציון, את ונטספילס הלטבית למשחק השני במסגרת שלב שמינית גמר היורופ קאפ. במשחק הראשון בניהן, רשמו הכתומים הישג גדול כשניצחו את הלטבים בתוצאה 75:73, באולם בו לא ניצחה אף יריבה אירופית במסגרת היורופ קאפ את הלטבים המקומיים. 

הכתומים עשו זאת בעיקר בזכות יום גדול של צמד הזרים הלוהטים שלהם, דריל מונרו ומארק ליונס שקלעו יחד 51 מסך הנקודות של הקבוצה כולה, ונתנו לראשון יתרון חוץ חשוב במשחק השני מול הלטבים החזקים.  

אם ינצחו את הלטבים גם במשחק השני הערב, בשעה 20:00, יעפילו הכתומים אל עבר השלב הבא במפעל, שלב רבע הגמר אשר ייחשב כשהישג גדול עבור קבוצה ישראלית בכלל ועבור ראשון בפרט, היסטוריה של ממש.

אם אכן תרשום ראשון הישג ותעבור את המשוכה הלטבית, יצטרפו אלה אל יתר הקבוצות שהספיקו עד כה להשלים ניצחונות כפולים בשלב שמינית הגמר והעפילו לשלב הבא בגביע האירופי, אנטוורפן הבלגית, אניסיי קרסנויארסק הרוסית, רויאל האלי גזיאנטפ הטורקית ופרנקפורט הגרמנית שתפגוש את המנצחת בסדרה בין ראשון ללטבים בשלב רבע הגמר של המפעל.

בראשון מגיעים למשחק עם יתרון קטן אך ללא אבי בן שימול שייעדר בשבועיים הקרובים, וכשהקבוצה שממול עשתה חיזוק משמעותי כשהחתימה את הסנטר דריק ניקס, לא יהיה זה מופרך כלל אם ראשון תפסיד הערב. 

גם שון דאוסון, שחקנה הישראלי הצעיר של ראשון יודע את זה כשאמר כי "הניצחון בלטביה היה חשוב ואין ספק שהוא נתן לנו מקדמה משמעותית, אבל המשימה טרם הושלמה".

לדברי דאוסון, הדרך להשלים את המשימה ולהעפיל לשלב הבא שם יפגשו את פרנקפורט הגרמנית שנחשבת לפייבוריטית ולמועמדת הרצינית ביותר לזכיה בגביע היא "לעלות ולשחק עם אותה רמת נחישות ואגרסיביות כמו במשחק הקודם, לרוץ ולהציג משחק קבוצתי".

האם ראשון תעשה היסטוריה?