מחבלי חיזבאללה חמושים בגבול הצפון
מחבלי חיזבאללה חמושים בגבול הצפון(צילום: דובר צה"ל)

דו"ח חדש של משלחת ישראל לאו"ם קובע כי בשנת 2015 התרחשו 2374 הפרות לבנוניות של החלטת מועצת הביטחון 1701, ההחלטה שסיימה את מלחמת לבנון השנייה.

על פי הדו"ח, אשר מתעד 2374 הפרות בשנת 2015, זוהו 1079 מקרים בהם חמושים הסתובבו באופן חופשי בדרום לבנון בניגוד להחלטת האו"ם, 589 מקרים בהם בוצעה חצייה של "קו כחול", שהוא הגבול הרשמי בין ישראל ללבנון.

כמו כן אותרו 653 מקרים בהם חיזבאללה ביצע סיורים על הגבול, 2 מקרים של תקיפות נגד ישראל שכלל ירי טילים על נהריה ו-51 מקרים של הפגנת תוקפנות כלפי כוחות צה"ל.

"מדינת ישראל תמשיך להפגין מדיניות של אפס סובלנות כלפי כל גילוי אלימות נגדה", אמר שגריר ישראל באו"ם דני דנון לאור הנתונים הקשים והוסיף, "חיזבאללה פועל באופן חופשי בלבנון ובמקום לפעול נגד ההפרות, האו"ם טומן את ראשו בחול".

בעקבות ריבוי ההפרות של החלטת האו"ם 1701, פנה השגריר דנון למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון של האו"ם והציג בפניהם את הנתונים הקשים.

"בניגוד להחלטת האו"ם, ממשלת לבנון לא עושה דבר בכדי למנוע את פעילות חיזבאללה בדרום לבנון, ופעילי חיזבאללה חמושים מסתובבים באופן חופשי בכל שטחי דרום לבנון", כתב דנון.

החלטת האו"ם 1701 אושרה על ידי מועצת הביטחון ב-11 לאוגוסט 2006 והביאה לסוף מלחמת לבנון השנייה. ההחלטה קבעה כי על ישראל לסגת משטחי לבנון, ועל הממשלה הלבנונית לאכוף את ריבונותה בכל שטחי המדינה.

הדו"ח מתפרסם על רקע איומיו האחרונים של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לפגוע במפעלי האמוניה בחיפה ובכך ליצור "פצצת אטום" נגד ישראל.