הרב דוד סתיו
הרב דוד סתיויוני קמפינסקי

הרב דוד סתיו, רב המועצה המקומית שהם ויו"ר ארגון רבני צהר, פנה הבוקר (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה, וביקש כי יפתחו בחקירה פלילית בחשד לביצוע עבירות חמורות במועצה הדתית חיפה.

בסוף השבוע נחשף כי מעמדם האישי של מאות זוגות שנרשמו לנישואין דרך ארגון רבני צהר לפחות בחצי השנה האחרונה בשלוחת חיפה זויפו. בין היתר נכתב כי חלקם ממזרים, גרושים, נשואים, מאומצים ועוד.

בעקבות הדברים בקש הרב דוד סתיו לפתוח בחקירה פלילית למציאת האחראיים למחדל שפגע בזוגות.

במכתבו ציין הרב סתיו, "לתדהמתנו גילינו באחרונה כי מאן דהוא במועצה הדתית חיפה, פועל באופן שיטתי נגד בני זוג שמבקשים להירשם לנישואין ברבנות שהם וזוגות המבקשים להינשא באמצעות רבני 'צהר': הוא מוסיף על גבי המרשם שנוגע לבני זוג אלה רישומים שעל פניהם נראים לכאורה כוזבים, כגון 'ממזר', 'גרוש', וכיוצ"ב הערות שונות ומשונות, נטולות כל בסיס עובדתי ומשפטי, הערות שדומה כי תכליתן היחידה היא פגיעה קשה באותם בני זוג, השפלתם ואולי אף גרימת נזק ובעיות בעתיד עקב הרישום הכוזב שנוגע למעמדם האישי".

לדבריו, "על פני הדברים, ומעבר לפן המנהלי, מדובר לכאורה בעבירות חמורות ביותר של רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרה".

"לנוכח חומרת הדברים ומשמעותם, אני פונה אליכם כי תורו על פתיחת חקירה פלילית לאלתר, שתביא לבדיקה מעמיקה של תופעה זו ולהעמדת העבריינים לדין", חתם הרב סתיו את מכתבו.