וואווי השיקה באופן רשמי את ה-MateBook. מדובר במחשב, או אם תרצו טאבלט, שמתעתד להתחרות ראש הראש עם ה-Surface Pro, מכשיר הדגל של מיקרוסופט.

ככזה הוא מציע גוף מתכתי אחוד בעיצוב ארגונומי שעוביו 6.9 מ"מ בלבד ומשקלו בסך הכל 640 גרם.

מסך ה-IPS של ה-MateBook הוא בגודל 12 אינץ' והוא מציע רזולוציה נאה מאוד של 2,160x1,440 פיקסלים בבהירות גבוהה, יחסית, של 400 ניטים. הוא מבוסס על מעבד Core M, מהדור השישי של המעבדים לבית אינטל, ומערכת ההפעלה היא כמובן - כמתחרה ל-Surface Pro - מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, Windows 10. המכשיר הוא גם הראשון להציע חיישן טביעת אצבע שממוקם בצד המכשיר.

ה-MateBook, שלפי היבואנית בארץ של וואווי אמור לנחות בישראל במהלך מאי לאחר העברות של המקלדת, מגיע עם מקלדת ניתקת. לפי החברה מדובר במקלדת איכותית יותר מזו שמציעה מיקרוסופט עם ה-Surface Pro עם תנועה של  1.5 מ"מ לעומת 1.3 מ"מ במקלדת של מיקרוסופט, כך שההרגשה בזמן הקלדה אמורה להיות איכותית יותר.

המכשיר מגיע בתצורה של 4 או 8 ג'יגה-בייט זיכרון RAM ועם כונן SSD בנפח של 128, 256 או 512 ג'יגה-בייט. הסוללה, בנפח עבודה של 4,430mAh. היא אמורה להספיק ל-10 שעות עבודה. גם הטעינה אמורה להיות יחסית מהירה: שעה אחת ל-60%, שעתיים וחצי לטעינה מלאה.

יחד עם המכשיר תציג החברה גם את ה-MatePen. מדובר בעט אלקטרונית שתומך ב-2,048 רמות של לחץ ואמור להיות מדויק במיוחד. טעינה של שעה אמורה להספיק לחודש עבודה.

המחיר של ה-MateBook טרם פורסם.