הבניה האירופית
הבניה האירופיתצילום: יניב אהרוני

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת חברי הכנסת יואב קיש ובצלאל סמוטריץ שיגרו היום (ראשון) מכתב תקיף וחריף לשגריר האיחוד האירופי בישראל לאנס פאבורג אנדרסן.

במכתבם הביעו השניים מחאה על דרישת האיחוד האירופי לעצור את הריסת המבנים הבלתי חוקיים הפלשתינים בשטחי C שהאיחוד האירופי שותף בבנייתם.

השניים תקפו במכתב את התנהלות האיחוד האירופי וקבעו, "אין לשום ישות מדינית בעולם זכות לבנות בניה בלתי חוקית בשטח הנתון לשלטונה החוקי של מדינה אחרת".

"כל עוד האיחוד האירופי מעונין להיחשב כמתווך הוגן בכל הנוגע לסכסוך באזורנו, הוא אינו רשאי להשתתף בניסיונות לכפות גבולות בלתי מקובלים באופן חד צדדי וללא משא ומתן. זו בדיוק מטרתו,וגם תוצאותיו של מיזם הבניה הבלתי חוקית שאתם מקדמים בשטחי C", הוסיפו.

בסיום קראו ראשי השדולה לאיחוד האירופי למשוך את המחאה, להפסיק את הפעילות הבלתי חוקית והבלתי הוגנת, ואף לפעול להריסה-עצמית של כל המבנים הבלתי חוקיים שנבנו.

ח"כ סמוטריץ הוסיף ותקף את האיחוד ואמר: "תיאטרון האבסורד ממשיך. שנים האיחוד הארופי בונה באופן בלתי חוקי במדינת ישראל, המדינה סוף סוף מתחילה טיפול נקודתי והאיחוד הארופי מגנה את אכיפת החוק הישראלי. איזו עוד מדינה הייתה מאפשרת אבסורד שכזה!?  הגיע הזמן לשים לזה סוף. אמנם זה מעט מדי ומאוחר מדי, אבל  אני שמח על תחילת הטיפול של מדינת ישראל בנושא ואני סמוך בטוח שהאיחוד הארופי ישכיל להבין שאין מקום להתערבות הגסה בעינייניה הריבוניים של מדינת ישראל ויחזור בו מהסתייגויותיו".