אוהדי באר שבע. צלחת האליפות תגיע לדרום?
אוהדי באר שבע. צלחת האליפות תגיע לדרום?צילום: פלאש 90

מחזור אחד בלבד זה כל מה שנותר לפני המאני-טיים של העונה בליגת העל שבכדורגל. מחזור אחד לפני תחילת שלבי הפלייאוף, העליון והתחתון. מחזור אחד והתמונה מתחילה להתבהר. 

ידוע כי לנצח ולהשיג את המקום הראשון זהו דבר שנחשב קשה והישג יוצא מהכלל, אך לשמור על המקום הראשון, זו כבר מקצוענות ואופי גדול. כזו היא הפועל באר שבע. נראה כי על צלחת האליפות של עונת 2015/16 בליגת העל שבכדורגל צריך להרשם כבר זהות האלופה, על אף מירוץ צמוד יחד עם האלופה הנוכחית מכבי ת"א. כשקבוצה מראה אופי כל כך גדול, ומצליחה למרות הכל לשמור על הפער המבטיח ושוברת את השיאים של עצמה, האליפות חייבת להגיע. 

הערב (ראשון) האריכה המוליכה באר שבע את מספר שיא הניצחונות שלה עצמה ל-8, כשחזרה מפיגור של שער לכדי ניצחון מול העולה החדשה לליגת העל הפועל כפר סבא. בכך למעשה שמה באר שבע סוף לספקולציות הרבים סביב תמונות הפלייאוף העליון והתחתון ולזהות הקבוצות שישחקו בהם. 

שער של עומר פדידה בדקה ה-24 הדהים את באר שבע וכמעט שהוציא את אוהדי מכבי ת"א לחגוג, אך 7 דקות לאחר מכן השוו הדרומים את התוצאה וכעבור 12 דקות נוספות קבעו מהפך מהיר, במה שהיה גם לתוצאה הסופית לאחר 90 דקות של משחק. 

בכך עלה מאזנה של באר שבע ל-63 נקודות מתוך 75 נקודות אפשריות בסך הכל ולפתיחת פער שוב פעם של חמש נקודות על פני היריבה למירוץ האליפות, מכבי ת"א. ניצחון 20 העונה לבאר שבע שזהו עבורה גם משחק 20 ברציפות ללא הפסד.

כפר סבא של שרון מימר, מי שהיה עד לא מזמן עוזר מאמן באר שבע, לא הפסידה העונה בביתה לאף אחת מקבוצות הפלייאוף העליון, עד שהגיעה באר שבע שהייתה יכולה להגדיל את התוצאה.

כעת בכפר סבא יצטרכו להתרכז במאבקי ההישדרדות שלהם בליגת העל שבכדורגל כשישחקו בפלייאוף התחתון. באר שבע? שם יקוו לשמור על פער חמש הנקודות על פני היריבה מת"א, גם אחרי שני המשחקים הבאים, עד שישחקו מול היריבה הצהובה בפלייאוף העליון. מותח בליגת העל עד לרגע האחרון.

רשימת הקבוצות שישחקו בפלייאוף העליון: הפועל באר שבע, מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים, הפועל רעננה, בני סכנין, מכבי חיפה.

הקבוצות שישחקו במסגרת הפלייאוף התחתון: בני יהודה, הפועל כפר סבא, מכבי פתח תקוה, עירוני קרית שמונה, הפועל תל אביב, הפועל חיפה, הפועל עכו, מכבי נתניה.