אנשי האקדמיה במאחזים
אנשי האקדמיה במאחזיםצילום: יח"צ המועצה האקדמית למדיניות לאומית

כיצד נראים מקרוב נערי הגבעות? בתקופה האחרונה נקשר שמם של נערי הגבעות לאירועים רבים שהשפיעו על סדר יומה של מדינת ישראל.

לאור כך, החליטו חברי המועצה האקדמית למדיניות לאומית לנסות ולהכיר יותר את חברי נוער הגבעות, ללמוד ולעמוד מקרוב על התופעה באמצעות סיור שטח מיוחד שקיימו בסוף השבוע האחרון.

את יום הסיור המיוחד פתחו חברי המועצה בגבעת הבלאדים, שם נפגשו מתחת למאחז "מעלה שלמה" עם נריה בן פזי, מייסד גבעת הבלאדים, ועם אחד מהנערים המסייעים לו ברעיית העדר. לאחר מכן המשיכו חברי המועצה האקדמית למצפה קידה שם ביצעו תצפית על הכפר א-דומא, על מזרח השומרון והרי הגלעד.

את ארוחת הצהריים קיימו החברים באש-קודש. לאחר מכן המשיכו ליצהר ולגבעת קומי אורי, שם פגשו את הרב מאיר גולדמינץ, ראש ישיבת "שירו למלך" בחוות גלעד ואת ישי שיינמן, שמתגורר במקום יחד עם כמה בחורים נוספים. מחוץ למבנה שוחחו עם אבי לזר, תושב גבעת תקומה הסמוכה, שזה עתה סיים לבנות את ביתו בשנית, לאחר שהקודם נהרס לפני כשנה וחצי. את הסיור סיימו חברי המועצה האקדמית למדיניות לאומית בישיבת עוד יוסף חי ביצהר בשיחה עם הרב יוסי אליצור והרב שי דאום המלמדים בישיבה.

"מטרת הסיור היתה להכיר את נוער הגבעות מקרוב ולא להסתמך רק על הפירסומים באמצעי התקשורת, רצינו להכיר את מי שנמצא מאחורי הכותרות בעיתונים", מספר ד"ר משה גולדברג, חבר הנהלת המועצה האקדמית למדיניות לאומית, "הבנו שיכול להיות שקיים פער בין התדמית שנוצרה בתקשורת ומול הציבור לבין מה שקיים בשטח, ולכן החלטנו ללכת ולבדוק בעצמנו את הדברים, כיאה לאנשי אקדמיה ומדע".

במועצה האקדמית למדיניות לאומית מספרים על פגישות מוצלחות ומעניינות שבעיקר לימדו מה עומד מאחורי האידיאולוגיה של נוער הגבעות שבידיו נאחז בקרקע ביהודה ושומרון. "מדובר בסך הכל באנשים שקטים ונעימים" מספר ד"ר גולדברג, "אלה אנשים שחיים את האידיאלים אותם הם נושמים ואת החיבור לקרקע של ארץ ישראל".