גלשן (ארכיון). סוף לחרם על ישראל?
גלשן (ארכיון). סוף לחרם על ישראל?צילום: פלאש 90

התאחדות השייט הבינלאומית ה-ISAF הודיעה היום (שני) כי אליפות העולם לנוער שהייתה אמורה להתקיים בחודש דצמבר 2016 בעומאן, לא תתקיים במדינה הערבית, זאת בשל חוסר ההסכמה של עומאן לתת שיוויון זכויות מלא לכלל הספורטאים, בהם גם ובעיקר אלו הישראליים. 

האליפות היוקרתית בה יתחרו 8 דגמים שונים של גלשנים, כבר הדירה ופגעה לא פעם אחת בשייטים הישראליים כשבמדינות רבות שאירחו את האליפות לנוער לא הסכימו לגלשנים הישראליים לייצג את ישראל בצורה פומבית ולעיתים אף הקשו על השייטים הישראלים לקבל אשרת כניסה למדינה. בין אותן המדינות שהדירו הייתה גם עומאן עצמה. 

הדרתם של הספורטאים הישראליים והאפליה שנהגה כלפיהם הביאה את ראשי האיגוד הישראלי ושרת התרבות והספורט מירי רגב לפנות אל איגוד השייט העולמי, כששם הודיעו כי מדינה שתפלה ותפעל בניגוד לערכי הספורט ישללו ממנה כל זכויות אירוח האליפויות השונות.

בהודעה אותה פרסמה התאחדות השייט העולמי נכתב כי עומאן היא זו שביקשה שלא לארח את אליפות העולם לנוער בחודש דצמבר, זאת לאחר שנדרשה שלא להפלות אף מדינה ולתת שיוויון זכויות מלא לכלל הספורטאים וכן יאפשרו לכל השייטים להיכנס למדינה ולהתחרות תחת הדגל שלהם ללא אף הגבלה, דבר שבעומאן התקשו לאפשר.

"מדובר בהישג גדול שהשלכותיו יהיו לא רק לגבי הספורטאים שלנו, אלא לגבי כל השייטים בעולם והספורטאים הרבים בכל ענפי הספורט השונים בכלל", אמר בתגובה יו"ר איגוד השייט, גילי אמיר. 

"למעשה, זהו ניצחון גדול של הנורמליות ושל ערכי הספורט האמיתיים על הפוליטיקה. לאחר העוול הגדול שנגרם לספורטאי, סוף סוף באיגוד השייט העולמי מבינים ומתקנים כשאלה נתנו ביטוי לכך שלא יתנו יד לאפלייה בין מדינות".