"שרביט קסמים"
"שרביט קסמים"צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

לאחר סדרת הניסויים המסכמת במערכת היירוט המתקדמת ''שרביט קסמים'' שהושלמה בהצלחה בחודש דצמבר האחרון, מנהלת "חומה" במשרד הביטחון החלה יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) למסור לחיל האוויר הישראלי את רכיבי המערכת המרכזיים.

תהליך המסירה מתנהל באופן מדורג, על-פי תכנית הפיתוח של מערכת "שרביט קסמים", והוא צפוי להימשך מספר שבועות.

בשלב הראשון החלו מנהלי הפרויקט מטעם מנהלת ''חומה'', יחד עם התעשיות הביטחוניות ובראשן הקבלן הראשי- חברת רפאל, במסירת מערכות היירוט, השליטה והבקרה והמכ"מ. בתקופה הקרובה יבוצע תהליך סדור של בדיקות קבלה של כלל רכיבי המערכת, עד להכרזתה הסופית כמבצעית על-ידי חיל האוויר.

מערכת "שרביט קסמים" נחשבת למערכת החדשנית והמהפכנית ביותר במשפחת מערכות היירוט בעולם. מערכת זו, אשר תהווה חלק ממערך ההגנה הרב שכבתית שמפתחת מנהלת ''חומה'' בשיתוף חיל האוויר, תאפשר להתמודד ביעילות רבה יותר עם מגוון רחב מאוד של איומים קיימים ועתידיים על מדינת ישראל.

"שרביט קסמים" תעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני (בדגש על איומים מדויקים), וכן תוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק ה"חץ". בכך תאפשר המערכת את עיבוי מערכת ההגנה על מדינת ישראל פני איומי הטילים והרקטות.

הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק "שרביט קסמים" הינה חברת רפאל, אשר פועל בשיתוף חברת "Raytheon" האמריקנית. מכ"מ ה-MMR פותח ע"י אלתא- חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית. את מערכת השליטה והבקרה "שקד זהב" פיתחה אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.