ברית מילה. אילוסטרציה.
ברית מילה. אילוסטרציה.פלאש90

סערת ה'מציצה' - הגרסה הישראלית? משרד הבריאות צפוי לפרסם בקרוב מסמך העוסק בהיבטים הרפואיים הנלווים לטקס ברית המילה.

על פי דיווח בעיתון 'הארץ', צפוי משרד הבריאות להמליץ להימנע ממנהג ה'מציצה' בפה של המוהל בטענה כי הדבר מגדיל פי 3.5 את הסיכון להידבקות הפעוט הנימול בהרפס. 

מנהג ה'מציצה' בפה שנוי במחלוקת מאז ומעולם וגם בין פוסקי ההלכה. כיום רוב המוהלים בישראל מבצעים את מנהג ה'מציצה' באמצעות שפופרת החוצצת בין התינוק לפה המוהל, אולם בציבור החרדי, רובו ככולו, נשמר מנהג ה'מציצה' בפה.

לפני כשנה התחוללה סערה בברוקלין שבניו יורק לאחר שגיבשה תקנות האוסרות לקיים את מנהג 'המציצה'. לאחר מאבק חרדי ממושך בוטלו התקנות האמורות.

הרב משה מרסיאנו, האחראי על בריתות ברבנות הראשית, צוטט כמי שמברך על היוזמה לעדכן את ההורים במידע לקראת עריכת ברית המילה. לדבריו, "הנושא עולה בכל כנס מקצועי שלנו למוהלים. אין פעם אחד שהנושא הזה לא מדובר. ההנחיה שלנו למוהלים היא לשאול את ההורים מה רצונם ביחס למנהג המציצה בפה, ולעשות כרצונם. אם יש מוהל שלא מוכן לוותר על המנהג, וההורים מתנגדים, אנחנו מבקשים שיפנה את ההורים למוהל אחר".

ממשרד הבריאות אמר בתגובה כי "חוברת בנושא בריתות מילה, המיועדת לציבור הכללי, נכתבת בימים אלו. בחוברת מפורטים נושאים כגון הליך המילה, מבצע הברית, הכנה לברית, הסיבוכים האפשריים לאחר ברית מילה ועוד. טיוטת החוברת נמצאת בהתדיינות עם המועצה הלאומית לפדיאטריה והאיגוד לרופאי ילדים. היות שבחוברת יש התייחסות להליך המילה ולפעילות הוועדה הבין־משרדית (ועדה של משרד הבריאות והרבנות הראשית), הגרסה המגובשת תועבר לרבנות הראשית לשם קבלת הערותיה".

בסביבתו של שר הבריאות ליצמן רמזו הבוקר כי לא צפויות להתקבל החלטות העלולות לשנות את המצב הקיים כיום.