קבר רחל
קבר רחלפלאש90

מרים עדני מארגון "יש שכר לפעולתך" הפועל לחיזוק קבר רחל, מתריעה כי המשך ההידרדרות במצב הביטחוני בקבר רחל ירחיק את הציבור מהמקום.

"מדי יום נזרקים לעבר המתחם אבנים ובקבוקי תבערה. המצב הפך לבלתי נסבל", היא אומרת בשיחה עם ערוץ 7.

לדבריה, "החיילים זורקים לעבר המחבלים גז מדמיע שמגיע לקבר רחל עצמו. הגז יורד למטה ומתפללים רבים סובלים מאלרגיות ושיעולים. נשים בהריון, זקנים וזקנות לא מסוגלים לשאת זאת. האם זאת הדרך היחידה להלחם בהם? להתגונן מאחורי חומות אבן ולירות גז מדמיע?".

עדני קוראת לראש הממשלה לבקר במקום. "אני מזמינה את בנימין נתניהו לבקר פעם אחת בקבר רחל. לא ראיתי אותו בכל תקופות כהונתו, הוא מעולם לא הגיע לקבר רחל. השם שלו בנימין - הרי יש לו משמעות, זה המקום בו נולד בנימין. כאן מתה רחל. זה מקום שמסמל את כל שיבת ציון. בנימין נתניהו צריך להגיע לקבר רחל ולמערת המכפלה כדי להצהיר שקבר רחל בידינו, שאנחנו שומרים על שורשינו".

עדני שוחחה בשבוע שעבר עם מפקד אוגדת יו"ש וביקשה ממנו להחזיר את הביטחון למתפללים. "לצערי אנחנו עדים להתערערות הביטחון ולגל של ביטולים. בכל שנה מגיעות לכאן בנות ואמהות מניו ג'רזי לפרוייקט בת מצווה, השנה הן ביטלו".

"צריכים להבין שזו פגיעה במדינת ישראל שקבוצות מחו"ל לא מגיעות. אני מקווה שזה ישתנה. יש לנו צבא מספיק חזק שיכול למצוא פתרונות יעילים יותר מאשר לזרוק גז מדמיע", מסכמת עדני.