שולחן שבת
שולחן שבתפנימה יח"צ

הרב עקיבא ואשתו טיבי קמיסר, שליחי חב"ד בקהילה הישראלית באמסטרדם, מצליחים מדי שבת לארגן סעודות שבת לישראלים הרבים שנמצאים בעיר.

באחרונה הם קיבלו ביום שישי, התרעה על מטוס אל על שהיה בדרכו לישראל אך קורקע עקב תאונה. הרב קמיסר התבקש על ידי אל על לספק לנוסעים אוכל כשר לכל השבת ועשה זאת ביעילות.

לערוץ 7 הוא מספר על הדרמה שהסתיימה עם הרבה חיוכים. "קיבלנו ביום שישי טלפון מאל על, ושמענו על מטוס אל על שבגלל תאונה קורקע לשבת. מטוסי אל על לא טסים בשבת ולכן התבקשנו לארגן לנוסעים אוכל כשר לכל השבת. הרמנו טלפון לקייטרינג וזה לא היה דבר של מה בכך. בהולנד אין דבר כזה מעכשיו לעכשיו. נסענו לראות מי הנוסעים והתברר לנו שרק אחד מהם שומר שבת, השאר מסורתים ופחות מזה. אותנו זה ממש לא עניין. כולם קיבלו יחס שווה".

הרב קמיסר מספר כי דאג לכולם באופן שווה. "חלקם אכלו במלון ואף יצאו לבלות, אבל אנחנו הבאנו לכולם אוכל כשר. בבוקר יום שבת הם קמו מאוחר - המטבח היה סגור, אז כולם נאלצו לאכול את האוכל הכשר. הכשרנו תנור במטבח של המלון וכך היה להם אוכל חם בליל שבת. ביום שבת מכיוון שלא היו פלטות הם נאלצו לאכול קר".

לדבריו בבית חב"ד באמסטרדם יש עשרות ישראלים שבאים להתפלל ולסעוד בשבת, "באנו לכאן לפני חמש שנים ואין כאן הרבה מענה לאוכל כשר ובית כנסת. מידי יום נוחתים כאן בין ארבע לשבע טיסות מישראל, וכך הביקוש הוא מטורף. בסופי שבוע סעודות השבת מפוצצות. עברנו כבר לאולם גדול כי בית חב"ד צר מלהכיל".