מח"ט שומרון, אל"ם שי קלפר, בזירת האירוע סמוך להר ברכה.
מח"ט שומרון, אל"ם שי קלפר, בזירת האירוע סמוך להר ברכה.צילום: דובר צה"ל

שני חיילים נפצעו הערב (רביעי) באורח בינוני וקל בפיגוע דקירה במוצב צבאי סמוך לישוב הר ברכה בשומרון.

תחילה דווח כי המחבלים הצליחו לחטוף את הנשק מהחיילים אך מאוחר יותר אותרו כלי הנשק במוצב. כוחות גדולים של צבא הוזעקו למקום והם מבצעים סריקות נרחבות אחר המחבלים שנמלטו.

צוותי מד"א פינו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה את שני החיילים שנפצעו. פאראמדיק מד"א מיקי נמש שטיפל בפצוע סיפר: "כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 19 בהכרה מלאה עם פציעה מדממת בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו לבי"ח כשמצבו מוגדר קל עד בינוני ויציב. פצוע נוסף באורח קל טופל ע"י כוח רפואה של צה"ל שהיה במקום".

על פי דיווח נוסף כוחות צה"ל לכדו באזור יצהר שני חשודים ערבים בתוך וואדי ונבדק האם יש לשניים קשר לפיגוע. תושבים בהר ברכה התבקשו להישאר בבתיהם למשך כשעה.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר הערב כי "אירוע הדקירה בהר ברכה התרחש כשני קילומטרים מגדר הישוב. לא היה צריך הרבה כדי שהמחבלים יגיעו לגדר הישוב. אנחנו התרענו פעם אחר פעם על כך שישנו קיצוץ זוחל בתקציבי ההגנה על הישובים. וגם היום בעלי וגם עכשיו בברכה המחבלים יודעים לנצל את החולשה הזו. אני קורא למשרד הביטחון להתעשת ולעצור את המחדל הזה שעלול לעלות לנו בחיי אדם". 

עוד הוסיף, "אני רוצה להביע את הערכת התושבים כולם לעבודת הקודש שחיילי צה"ל עושים כאן יום יום  ולחזק את ידיהם ואת ידי המפקדים ולאחל החלמה לפצועים".

מדובר בפיגוע שני היום לאחר שהבוקר הותקף רועי הראל, תושב הישוב עלי, ונפצע באורח קל. שני מחבלים שחדרו ליישוב תקפו אותו באלות בתוך ביתו, הם נמלטו מהמקום וחוסלו לאחר זמן קצר על ידי כוח מגדוד 50 של הנח"ל.

לפני פחות משבוע, הוכה באכזריות צביקה כהן, מאבטח בן 48 ממעלה אדומים, ונפצע באורח אנוש. המחבל, סעדי עלי אבו חאמד בן 21, נתפס בעיירה בית סאחור הסמוכה לבית לחם, לאחר שקרוב משפחה הסגיר אותו לרשויות הביטחון.