תלונה. מח"ש
תלונה. מח"שצילום: יונתן סינדל - פלאש 90

עו"ד רחביה פילץ מארגון 'חוננו' הגיש בסוף השבוע תלונה למח"ש בשמו של יוסף פריסמן, צעיר יהודי המורחק בצו מנהלי ללא משפט משטחי יהודה ושומרון.

עורך הדין טען בתלונתו בשמו של פריסמן כי שוטרים ממשטרת רמת גן התנכלו לו לאחרונה, חיפשו על גופו ועיכבו אותו שלא כדין.

האירוע התרחש בשעה שהצעיר הגיע לשכונה בה מתגורר אלוף פיקוד המרכז רוני נומה ברמת גן. כעבור זמן מה הגיעו למקום שני שוטרים ושאלו אותו למעשיו במקום.

הצעיר הסביר כי הגיע למקום לבחון את סביבת ביתו של אלוף הפיקוד לצורך הגשת בקשה למשטרה לעריכת הפגנה בסמוך לביתו של האלוף, וזאת במחאה על צווי ההרחקה המנהליים שהוציא לצעירים יהודים, ואזלת היד שהוא מגלה בטיפול בטרור הערבי המשתולל.

את השוטרים ההסבר לא סיפק והם החליטו לערוך על גופו חיפוש, לטענתו בניגוד לחוק ובאמצע הרחוב לעיני כל. לאחר מכן טענו כי עומד נגדו צו הרחקה מהאזור, דבר שאינו נכון. הצעיר שביקש כי החיפוש יערך במקום מוצנע, הסביר לשוטרים כי הוא מורחק מיהודה ושומרון ולא מרמת גן, אולם השוטרים החליטו לעכבו לתחנת המשטרה, שם הוכנס לתא למשך כשעתיים וחצי לאחריהן שוחרר ללא שנחקר וללא שנמסר לו מהו הדבר בו הוא חשוד.

בעקבות התנהלות השוטרים והפגיעה בזכויותיו של הצעיר, הגיש עו"ד פילץ תלונה למח"ש בה סקר את השתלשלות האירועים. 

"התנכלות למרשי שרצה רק לארגן הפגנה מהווה פגיע ממשית בחופש הביטוי", כתב עורך הדין למח"ש. "אבקשכם לטפל באירוע זה בכל חומרת הדין, ולמצות עם השוטרים הסוררים את הדין". העתק התלונה הועבר ללשכתו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן.