השר אקוניס מתייחס לאירוע בהשקת תערוכה בנתב"ג

בדברים חריפים תוקף שר המדע, השר אופיר אקוניס, בראיון ליומן ערוץ 7 את צמד מבקרי הממשלה, חברי הכנסת ליברמן ולפיד, את השמאל הקיצוני, את שתיקת הרצוג ולבני מול מיצג ביזוי הדגל בועידת 'הארץ' וקורא לפיתוח והרחבת ההתיישבות ביהודה ושומרון.

על הטענות לפיהן ישראל נמצאת בבידוד מדיני, טענות שהעלו חברי הכנסת לפיד וליברמן לפני ימים אחדים, אומר השר אקוניס כי מדובר בשקר שיש המטפחים אותו וגם אם יחזרו עליו פעמים רבות הוא לא יהפוך לאמת.

אפשר לכנס מסיבות עיתונאים מופרכות, אפשר לכתוב סטטוסים בפייסבוק, אפשר גם לצייץ ואפשר גם להיות אחראים על משרד החוץ במשך שש שנים ברציפות ולומר דברים מסוימים ומוזרים כפי שעשו ליברמן ולפיד בכנסת. הם עושים את זה כי יש גורמים במערכת הפוליטית שמטעמים פוליטיים וקטנוניים יעדיפו לגרד פרומיל של מנדט באיזה סקר חסר משמעות, משום שאנחנו לא מתקרבים לשום בחירות, ויטפחו שקרים וגם יאמינו להם"."לא רק שאנחנו לא בבידוד מדיני אלא שההיפך הוא הנכון. אתמול קיבלתי את פני נשיא רומניה, ג'ו ביידן יגיע מחר, אנחנו אחרי שורת ביקורים של נשיאים ראשי ממשלות ושר חוץ מכל העולם. מדוע בכל העולם מבינים את העוצמות של ישראל, שישראל צדקה לכל אורך הדרך בראיה המפוכחת שלה בנושא המזרח התיכון ובנושא העולם כולו, רוצים את החדשנות שלנו, רוצים את המדע שלנו, רוצים לשתף איתנו פעולה. זו המציאות ושום שקר לא יטשטש את המציאות, למעט המטשטשים כדי לקבל כמה לייקים ומחיאות כפיים

"לא רק שאנחנו לא בבידוד מדיני אלא שההפך הוא הנכון", אומר השר אקוניס ומונה אירועים מהימים הללו: "אתמול קיבלתי את פניו של נשיא רומניה בנתב"ג, ג'ו ביידן יגיע מחר, אנחנו אחרי שורת ביקורים של נשיאים ראשי ממשלות ושר חוץ מכל העולם. מדוע בכל העולם מבינים את העוצמות של ישראל, שישראל צדקה לכל אורך הדרך בראיה המפוכחת שלה בנושא המזרח התיכון ובנושא העולם כולו, רוצים את החדשנות שלנו, רוצים את המדע שלנו, רוצים לשתף איתנו פעולה. זו המציאות ושום שקר לא יטשטש את המציאות, למעט המטשטשים כדי לקבל כמה לייקים ומחיאות כפיים מכמה פרשנים שגם הם כנראה לא מבינים היכן הם חיים".

באשר לטענה אודות פיזור סמכויותיו של משרד החוץ בכמה וכמה משרדים, טענה שמובילה את לפיד וליברמן להטחת הביקורת החריפה בממשלה ככזו שאינה מסוגלת להיאבק בתופעות אנטי ישראליות בעולם, אומר השר אקוניס כי הוא עצמו אמנם אינו אוהב את פיזור הסמכויות שאגב לא החלה בממשלה הנוכחית, אך לטעמו הדבר העיקרי שנותן את היכולת להיאבק הוא לא פיזור הסמכויות שאינו אלא עניין פרוצדוראלי.

"השאלה היא אם אתה מאמין במה שאתה עושה, אם אתה יודע לנתח מציאות בצורה מפוכחת ולומר את הדברים בפני פורומים בינלאומיים, בפני שגרירים זרים ובפני הקהילייה הבינלאומית. אני עושה את זה כשר מדע, כישראלי כפטריוט, כמי שמאמין בזכותנו על הארץ, שאנחנו זכאים לבנות בה. צריך לחזור ולומר ביטויים שלא נאמרו כבר ארבעים שנה כי השמאל כבש את השיח הציבורי".

ממשיך אקוניס ומציין: "מילים כמו 'כיבוש', 'מתנחלים', 'ימין קיצוני' ו'סכנה לדמוקרטיה', כל אלו הם ביטויים ישנים שהשמאל הצליח, לדאבון הלב, להחדיר לשיח הציבורי. מדוע אנחנו נמנעים מהשתמש במילה 'מולדת', במילה 'ארץ ישראל'. תקשורת ההמונים לא השתמשה. עד היום מתבטאים במונח 'הגדה המערבית' שאותי מקומם. זה ביטוי ירדני. אין גדה מערבית. אנחנו מדברים על השומרון ועל יהודה ועל זכותנו לבנות בארץ".

מעיר השר אקוניס כי לצערו לא יוכל להשתתף היום בישיבת שדולת ארץ ישראל בשל פתיחת תערוכת ההישגים הישראליים, תערוכה שתיפתח בנתב"ג ועליה האריך בהמשך השיחה עמו, אך הקדים ושיגר לשדולה מכתב בדבר חשיבות חידוש הבנייה במעלה אדומים. "צריך לחדש את הבנייה במעלה אדומים ולא רק שם. בכל מקום. זו הארץ שלנו. לא צריך להיכנע לחבורות של פורעים שיוצאים בעידודה ובסמכותה של הרשות הפלשתינית המסיתה כבר למעלה מעשרים שנה ולצערי רק כעת הציבור הישראלי מתוודע אליה, וזאת כתוצאה משיח ציבורי רדוד שמתנהל כאן בשנים האחרונות".

אקוניס מוסיף וקובע כי "אחד ההישגים הגדולים של הממשלה הזו הוא שינוי השיח הציבורי. העמדת העובדות על דיוקם גם בשיח הציבורי הישראלי וגם בעולם". לאור דבריו אלה נשאל השר אקוניס את השאלה ששאלה העיתונאית רינה מצליח את הימין בימים האחרונים – אם הצדק בידיכם וכך גם השלטון, ואם אתם טוענים שהגעתם לשלוט מדוע אתם לא בונים ביהודה ושומרון ומדוע אינכם מחילים את הריבונות הישראלית על האזורים הללו.

השר אקוניס מספר על ביקוריו בשומרון ועל הבנייה המתקדמת שם, אך מיד מבהיר כי זו אמנם בנייה שמתקיימת אך היא אינה מספיקה, ואת הדברים הוא אומר גם לראש הממשלה וגם לשר הביטחון. "צריך לבנות, צריך לאשר תב"עות ותכניות פיתוח – בתים למגורים ובתי ספר וגני ילדים ומצד שני לאכוף חוקים באזורי C שבהם האיחוד האירופי מנסה לכפות כיבוש פלשתיני של השטח על ידי בניה ומימון בתים של הפלשתינים באזורים שהם בשליטה מלאה שלנו. אני שמח על תחילת הפעולה להרס המבנים הבלתי חוקיים ואני קורא לממשלה שלנו להתחיל לבנות ולאשר תב"עות. אין למי ולמה לחכות. כשאתה מאמין שהזכות שלך צריך לעשות זאת בצורה שתביא לידי ביטוי את הביקוש הגובר והולך של ישראלים להקים את ביתם ביהודה ושומרון".

היום, כאמור, צפוי השר אקוניס להשיק את תערוכת הפיתוחים וההישגים הישראליים שהשפיעו בעולם, תערוכה שתוצג במרוצת השנה הקרובה בנתב"ג. על התערוכה שמשמעותה ההסברתית ברורה, מספר השר אקוניס שהתבקש להזכיר כמה מההישגים הללו:

"הפיתוח המרהיב המזהיר והחשוב של 'כיפת ברזל', מה שקיים אותנו במערכה האחרונה ועזר לנו להתגבר על אויבים ששיגרו טילים למרכזי הערים, מוביליי, הקומפקסון לטיפול בטרשת נפוצה, הדיסק און-קי, עגבניות שרי שפותחו בישראל, תרופות לאלצהיימר ופרקינסון, אני מדבר גם על גילויים ארכיאולוגיים גם מעיר דוד, מטבעות שנמצאו בחפירות בעיר דוד, ובעיני הקשר להיסטוריה ולעתיד הצפון לנו הוא לא פחות חשוב".

"זו תערוכה שהיא נכס הסברתי מהמעלה הראשונה", אומר שר המדע המספר כי בכוונתו להפוך את התערוכה לאחר שתסתיים בנתב"ג בעוד כשנה לתערוכה נודדת ברחבי הארץ. "הפיתוחים הללו הם גאוותנו. זוהי גאווה ישראלית אמתית. אני גאה בדגל ישראל", אומר השר אקוניס שעובר מהר מאוד למתקפה חריפה על מיצג ביזוי הדגל אתמול (ראשון) בועידת 'הארץ': "אני בז למיצגים המבישים הפתטיים והפסיכופטיים בוועידת חוסר התרבות של העיתון 'הארץ'. אנחנו נניף את הדגל בגאווה בעיר דוד, במכוני המחקר המפוארים שפזורים מקצרין, קריית שמונה דרך חיפה אריאל תל אביב ירושלים ובאר שבע בואכה אילת, ונגיע גם לחלל והגענו לשם כבר ונגיע עוד בעתיד עם מיזמים של ננו לוויינים שמפותחים על ידי תלמידי תיכון"."לדאבון הלב זו לא הפעם הראשונה שועידת 'הארץ' יש בה הסכמה לביזוי הדגל. בשנה שעברה הוסר הדגל לדרישת המחבל סאיב עריקאת והשנה כך עוללו לדגל שלנו. אנחנו מניפים את דגלינו בגאווה ובזים למיצגים שנראו אתמול בוועידה"

"ראיתי את הוועידה הזו. זו חרפה. כך מתנהגים עם הדגל? זה הרי פרובוקאטור שמחפש פרובוקציה, לדאבון הלב זו לא הפעם הראשונה שוועידת 'הארץ' יש בה הסכמה לביזוי הדגל. בשנה שעברה הוסר הדגל לדרישת המחבל סאיב עריקאת והשנה כך עוללו לדגל שלנו. אנחנו מניפים את דגלינו בגאווה ובזים למיצגים שנראו אתמול בוועידה", אומר אקוניס, וכשהוא נשאל אם העובדה שמבצע אקט ביזוי הדגל הורד מהבמה אינה מניחה את דעתו הוא משיב ואומר כי "שום דבר לא יניח את דעתי עד שלא יהיה גינוי נרחב ורשמי מעורכי 'הארץ', ממארגני הוועידה ונותני החסות שלה, מהמו"ל של 'הארץ' ומהשמאל ששומר על שקט ולא פוצה פה ומצפצף. לא שמעתי את הרצוג, לבני, גלאון או לפיד ויחימוביץ'. לא שמעתי תגובה למיצג הפרובוקטיבי הפסיכופטי הזה".

ברוח זו ממשיך השר אקוניס ותוקף את השמאל הקיצוני תוך שהוא מזכיר את דבריו של הבימאי אודי אלוני נגד מדינת ישראל לפני שבועיים בברלין. "חבורת השמאל הקיצוני מחפשת פרובוקציות כי אין לה טיעונים ענייניים. רעיונותיהם ניגפו בדעת הקהל הישראלית ובפני המציאות האזורית והבינלאומית והם לא מסוגלים לעכל את העובדה שהם כבר לא משכנעים את הבוחר הישראלי.

השמאל הקיצוני הם קבוצה קטנטנה שמרעישה כמו קבוצת רוב. אני מציע לכולנו להמשיך קדימה עם הגאווה הלאומית, עם האהבה האמיתית שלנו לדגל, עם הפטריוטיות שאינה מפלטו של איש. אנחנו גאים במדינה, בצבא, בחיילים בפיתוחים ובחדשנות שאנחנו מקיימים. זו לא רק גאווה ישראלית אלא גאווה בינלאומית. מסתכלים עלינו בתדהמה מכל העולם. בואו נהיה גאים בעצמנו ונבוז לתופעות האלה שאנחנו עדים להם בשמאל הקיצוני".