מכון וולקני
מכון וולקניצילום: דוברות

עובדי משרד החקלאות נערכים לצעדים ארגוניים על רקע הודעת שר החקלאות אורי אריאל כי בכוונתו להעביר את מינהל המחקר החקלאי - מכון וולקני מצומת בית דגן לאזור הגליל.

כ-700 עובדי המכון, שבו מבוצע כל המחקר והפיתוח החקלאי מטעם המדינה, גילו אתמול (ראשון) בהפתעה גמורה דרך אמצעי התקשורת כי אריאל יעביר את פעילותו לצפון.

לטענתם מדובר בהחלטה תמוהה שנעשתה ללא עדכון העובדים וללא כל התייעצות ושיח עמם, וזאת למרות שתהיה לה השפעה מכרעת על חייהם, על תנאי עבודתם ועל עתידם התעסקותי.

מחר יקיימו העובדים אסיפת הסברה והפגנה ברחבת משרד החקלאות בבית דגן, במחאה על העברת המכון. ההפגנה פתוחה לסיקור תקשורתי. בכוונת העובדים להחריף את צעדיהם עד לכדי הכרזה על סכסוך עבודה ונקיטת צעדים ארגוניים.

זורי מזרחי, יו"ר ההסתדרות במרחב ראשון לציון, אמר "לא נעמוד מנגד בשעה שזכויותיהם של מאות עובדים נרמסות. העובדה שעובדי מכון וולקני גילו דרך מסך הטלוויזיה כי מקום עבודתם יועבר לצפון, וזאת מבלי ששמעו מילה אחת על כך מראשי המשרד, היא לא פחות ממחפירה. אני קורא לשר החקלאות אריאל לחזור בו בהקדם מהצהרתו ולפתוח בהידברות עם ההסתדרות ועם עובדי המשרד, כמתחייב במערכת יחסית קיבוצית".

דורון קרני, מזכיר ארצי בהסתדרות עובדי המדינה ושולי יחזקאל, מזכיר איגוד מקצועי ומחזיק תיק משרד החקלאות בהסתדרות עובדי המדינה, מסרו "אנו מתנגדים בתוקף להעברת המכון. לא נהוג ולא מקובל לקבל כך החלטות שישנו מקצה לקצה את מכלול חייהם של עובדים רבים המועסקים במקום כבר עשרות שנים ומבצעים את מלאכתם במסירות רבה".

אינה שמרלין, יו"ר הוועד הארצי של עובדי משרד החקלאות, "בשם נציגות עובדי משרד החקלאות, אני קוראת לכל עובדי המשרד להגיע מחר בבוקר להגיע לרחבת המשרד ולהילחם בפגיעה האנושה בעובדי מכון וולקני. אנו מתנגדים לכל העברה ולכל צעד שעלול לפגוע בתנאי ההעסקה במשרד וייעשה ללא שיתוף פעולה והידברות עם העובדים".