דונלנד טראמפ
דונלנד טראמפצילום: Jim Young, Reuters

בראיון ליומן ערוץ 7 מתייחס יו"ר מפלגת 'זהות' לתשומת הלב הבינלאומית ובעיקר זו האמריקאית לתופעת דונלד טראמפ. לדבריו הנהייה אחרי טראמפ מזכירה לו את הכמיהה לאריאל שרון.

לטעמו של משה פייגלין ההתעניינות הישראלית המוגברת בטראמפ אינה במקומה, והדברים נראים כאילו הבחירות מתקיימות כאן ולא מעבר לים. לטעמו אל לנו לעסוק שוב ושוב בשאלה מיהו המועמד האמריקאי הרצוי לישראל והנוח לממשלתה, אלא להיות בעצמנו בעד ישראל ואז גם ההנהגה האמריקאית תהיה בעד ישראל. זאת לעומת מציאות שבה אנחנו, הישראלים, פועלים נגד עצמנו, ומאידך גם האמריקאים מתיישרים על פי גישה זו.

"הדוגמא הכי בולטת הייתה כששרון היה צריך לשכנע את בוש הרפובליקאני הטוב ישראל שיסכים לגירוש מגוש קטיף, ומנגד נתניהו הצליח לגלגל אל אובמה את האחריות לגרעין האיראני, ואחר כך להתלונן מרה על כך שהוא סגר הסכם עם האיראנים וכולנו מבינים מיהו כאן המנצח הגדול. כפי שאמר בן גוריון 'לא משנה מה יאמרו הגויים אלא מה שיעשו הישראלים', ובמקרה האמריקאי כבר הוכח שכשיהודים עושים מה שטוב להם אמריקה מתייצבת לצידם, ולהיפך".

באשר למועמדותו של טראמפ אומר פייגלין כי אכן "הסיפור של טראמפ הוא ההצגה הכי טובה בעיר. אותי הוא מתחיל להגעיל יותר מאשר להצחיק. אם חלילה האיש הזה יהיה נשיא ארה"ב הסכנה המיידית לישראל מארה"ב תהיה בנגלה גדולה יותר. האיש הזה מזכיר לי יותר מדי את אריאל שרון. מדובר באדם ללא מפת דרכים ברורה, אדם שלא מונע מאידיאולוגיה כלשהי ואחר כך מתמרן עם לחצים, אלא הולך למקום שקל, כמו שרון".

ממשיך פייגלין ומגדיר את השניים, טראמפ ושרון כ"בולדוזר ללא נהג" שמטבעו "דורס במקום שהכי קל". "וכשבישראל אנחנו מוצאים ממשלות, בעיקר מימין, ללא מפת דרכים ברורה ובעיקר מיישרות עמדות עם השמאל, אין לימין מפת דרכרים אלטרנטיבית לשמאל ובסיטואציה הזו אם טראמפ יהיה נשיא ארה"ב הכי קל יהיה לכוון את הבולדוזר הישר לעבר הישראלים ולא הייתי רוצה לראות איש כזה בבית הלבן".

עוד נשאל פייגלין האם תחושותיו הקשות כלפי טראמפ עד כדי כך חזקות גם כאשר הוא רואה שמנגד ניצבת הילארי קלינטון שצפויה להמשיך את דרכו של אובמה, גם אם בתיקונים קלים ומתבקשים. "אני לא תומך בהילארי קלינטון שאינה כוס התה שלי, לא היא ולא בעלה ולא כל מה שהשמאל האמריקאי, אפילו הקיצוני מבטא, אבל אנחנו יודעים מהניסיון שממשלות ימין גורמות לנזק יותר מממשלות שמאל, חורבנות כמו גוש קטיף, ימית, 98 אחוזים מחברון, הסכמי וואי, הר הבית כמו סניף של דאעש ועינוי קטינים וכו' קורה תחת ממשלת ימין.

''הרי אם מה שקורה כעת שבכל שעתיים מנסים לרצוח יהודי היינו כולנו מפגינים ברחובות, אבל היום התרגלנו כי הימין בשלטון ואין אופוזיציה. אני כבר לא יודע מה עדיף, וכך גם בארה"ב. לא הייתי רוצה לראות מישהו שאין לו מעצורים כנשיא ארה"ב – בולדוזר ללא נהג".

"זה מזכיר לי את הערגה שהייתה בימין הישראלי לאריאל שרון לפני הגירוש. היו כמה בודדים שהזהירו מפניו וצדקו לחלוטין. תמיד אנחנו מקבלים את סטירת הלחי המצלצלת ביותר מידי אלו שבמו ידינו בחרנו בהם מבלי לבדוק אם באמת יש להם אלטרנטיבה מהותית מול רעיונות השמאל".

פייגלין נשאל אם לאחר שהוא מסמן כאופציה שלילית את טראמפ ואת קלינטון הוא רואה בשאר המועמדים מועמד שיהיה טוב לישראל, ובמענה הוא מבהיר שאינו מתכוון להצביע על מועמד כזה או אחר שמומלץ, ובאופן כללי הוא סבור שבעלי זכות הצבעה המתגוררים בישראל אינם צריכים לעסוק בסוגיה זו ולהתמקד במתרחש כאן ולא שם.

עם זאת הוא מספר כי כאשר שואלים אותו בעלי זכות הצבעה במי נכון לטעמו להצביע הוא אומר שהשיקול צריך להיות אך ורק מה טוב לאמריקה ולא מה ומי טוב לישראל, ו"לישראל יהיה טוב אם ישראל תהיה בעד ישראל".