יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: פלאש 90

סיעת "יש עתיד" בכנסת יזמה היום (שני) דיון 40 חתימות בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא "הנסיגה המתמשכת במעמדה הבינלאומי של ישראל מסכנת את הביטחון הלאומי".

במסגרת הדיון נשא יו"ר המפלגה ח"כ יאיר לפיד נאום נוקב נגד מדיניות הממשלה בכל הנוגע ליחסי החוץ של ישראל.

בתחילת דבריו פנה לפיד באופן אישי לראש הממשלה, "כידוע לך אני מקפיד בכל הביקורים שלי בחו"ל, בכל הראיונות ברשתות הזרות, לא לתקוף אותך, לא לתקוף את הממשלה, לשמור על כבודך ולהשאיר את המחלוקות בבית פנימה. ברגע שאני חוצה את גבולות מדינת ישראל, או אפילו את גבולות השפה העברית, אני רואה זאת כחובתי להגן על המדינה".

לפיד המשיך ואמר, "כל הבריתות שלנו נפגעו בשנים האחרונות פגיעה קשה. אין חזית שבה זה לא מורגש. בספטמבר האחרון, רק חמישה ימים אחרי פגישתו של ראש הממשלה עם הנשיא פוטין במוסקבה, נחתמה מאחורי גבנו עסקה רוסית עם האיראנים על מכירת מטוסים וציוד לווייני ב-21 מיליארד דולר, מיד אחריה הגיע גם עסקה למכירת נשק מתקדם למשטר האייאטולות. זה משבר.

"מי ששמע את תגובת הממשל הגרמני לביקור האחרון של ראש הממשלה בברלין, שמע ברקע הדברים קנצלרית זועמת ופגועה שמרגישה שעשו עליה סיבוב לא הגון אצלה בבית, מפני שהיא מעולם לא אמרה ומעולם לא התכוונה לומר שזה לא הזמן ללכת לתהליך מדיני. זה משבר".

לפיד הזכיר גם את סימון המוצרים שאושר באיחוד האירופי. ''תנועות ה- BDS  הקוראות להחרים את ישראל צוברות תאוצה בכל העולם. מול הפגיעה המתמשכת הזו ממשלת ישראל אומרת לנו שני דברים שסותרים לגמרי אחד את השני. שאין בהם אפילו הגיון פנימי.

יו"ר ''יש עתיד'' סיכם את נאומו, "הדבר הראשון שאומרת לנו הממשלה הוא ש'כולם אנטישמים'. כולם תמיד שנאו יהודים, שונאים יהודים וישנאו יהודים, ולפיכך אין בעצם מה לעשות בעניין מלבד להתלכד מאחוריה כדי לעמוד למול כל הרשע הזה. הטענה השניה היא הפוכה, היא אומרת, 'על מה אתם מדברים? אין בכלל פגיעה ביחסי החוץ שלנו, המצב מעולם לא היה טוב יותר'''.

לפיד פנה לנתניהו ישירות, "אדוני ראש הממשלה - אי אפשר שבגלל שיקולים פוליטיים קטנים לא יהיה למדינת ישראל שר חוץ. אני מצהיר פה שלמרות שאני באופוזיציה אתמוך בכל מי שתבחר, יש מספיק אנשים ראויים בממשלתך, תבחר מי הכי טוב לתפקיד ותמנה אותו. את מערך ההסברה הישראלי צריך לרכז במקום אחד – אגף ההסברה של משרד החוץ".

"אנחנו צריכים מדיניות. איזושהי מדיניות. מדיניות שלא מיועדת רק כדי למצוא חן בעיני חברי מרכז ופעילים, או לשפר עמדות מול השותפים הקואליציוניים שלך. מדיניות שתחזיר לתקנם את היחסים המיוחדים עם ארה"ב והעולם, שתחזיר לנו את הגאווה הלאומית, שתחזיר אותנו למקום הראוי לנו במשפחת העמים, שתחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל", הוסיף לפיד.