פסטיבך באך- ריפקין
פסטיבך באך- ריפקיןצילום: יח"צ

תחת הכותרת "להתאהב באך מחדש, ירושלים", יתקיים החודש, הפסטיבל הבינלאומי הראשון באך בירושלים, סביב יום הולדתו של בכיר משפחת באך – יוהן סבסטיאן וסביב יומו הראשון של האביב.

הפסטיבל מתקיים בסימן השפעתו של י.ס. באך (1685 - 1750) על מלחינים שחיו בימיו ועד למלחינים בני זמננו.

לצד אלו יתקיימו מבחר סיורים תחת הכותרת "להתאהב באך מחדש, ירושלים", שיגלו את פניה המגוונות של העיר המרתקת בעולם. 

מרכז הפסטיבל יהיה באולם ימק"א ירושלים, כשקונצרטים ופעילויות נוספות יתקיימו ברחבי ירושלים: תיאטרון ירושלים, התחנה הראשונה, מרכז למוסיקה ירושלים – משכנות שאננים, מרכז למוסיקה עדן-תמיר בעין כרם ובית אות המוצר הירושלמי. קונצרטים יתקיימו גם בקונסרבטוריון  הישראלי למוסיקה, תל אביב ובאלמא, מרכז לאמנויות בזכרון יעקב.

בין האירועים הבולטים:

המנצח האמריקאי הנודע ג'ושוע ריפקין ינצח על תזמורת הבארוק ירושלים על המתיאוס פסיון המפורסם של באך, בגישתו הייחודית על פיה הסולנים מבצעים את תפקידי המקהלה.

ריפקין סובר שכך התכוון באך שהיצירה הזו, וכי זו הדרך הטובה ביותר להבין את היצירה ולהפיק את המקסימום מהמחוות המוסיקליות שבה. לצידו של ריפקין יתארחו סולנים מהשורה הראשונה בארץ ובעולם: קרן מוצרי  (הולנד-ישראל), חנה מלכין Channa Malkin (הולנד), אביטל דרי, אנה-מריקה אוורס Anne-Marieke Evers (הולנד), ריכרד רש Richard Resch (גרמניה), דורון פלורנטין , גיא פלץ, ויאיר פולישוק.

עוד בפסטיבל, מופעי חוצות ללא תשלום: תזמורת הרחוב הירושלמית בביצוע מופע מיוחד לפסטיבל שמשלב בין באך לביטלס, ומלחינים נוספים בני זמננו.