מיקי לוי
מיקי לויצילום: פלאש 90

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), קראה היום (שני) לעודד נערים בסיכון בעלי עבר פלילי בעבירות זוטרות, שעקב כך אינם מגויסים לצה"ל - להתנדב לשירות לאומי, תוך מחיקת הרישום הפלילי נגדם.

לדבריה, "כחברה – חובה עלינו לתת לצעירים הללו הזדמנות-שניה לחזור לחיים נורמטיביים, לעלות משולי החברה ולהיחשב אלו שנותנים לכלל. מי שצריך לחפש את טובתו הם הצעירים והצעירות – ולא את טובת העמותות המפעילות".

מוטי אלמליח, ראש אגף תקצוב ופיקוח ברשות השירות הלאומי-אזרחי, השיב כי מיזם ניסיוני עם כמאה צעירים וצעירות כאלו כבר התחיל בשיתוף משרד המשפטים. לדבריו, האוצר אף הביע נכונות להרחיב מיזם זה לתקנים נוספים.

הוא הוסיף כי הרשות מעניקה הכשרות חינוכיות ומקצועיות למתנדבים במגזר הערבי וכן קורס בעברית ובמחשבים. המשרד לביטחון הפנים נותן הכשרות למתנדביו וכך גם העמותה לזהירות בדרכים. אלמליח הוסיף כי לאחרונה נוספו כ-700 תקנים לנערים בעלי צרכים מיוחדים, ועתה מגיע מספר המתנדבים מביניהם לכ-1500.

ידעיה לוין, מנכ"ל אגודת "בת עמי" האשים כי המדינה מתעכבת בהעברת תקציביה כאשר העמותות מקפידות להעביר למתנדבי השירות את דמי הכיס שלהם. דוד פלבר, נציג משרד החינוך, ציין כי הערת המבקר על גובה המשכורות התייחסה לעמותה אחת בלבד "ואסור שיהיה עליהום על כל העמותות והגופים המפעילים".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) האשים כי דירות שהמדינה מממנת את אחזקתן ומיועדות למתנדבות השירות הלאומי, הושכרו בידי העמותה המפעילה לצרכים פרטיים, תוך שלבנות לא היה מקום היכן לישון. הוא הבטיח להעביר את פרטי המקרה למבקר המדינה.