הסכין בתיק המחבלת
הסכין בתיק המחבלתצילום: דובר צה"ל

לוחמי המעברים של המשטרה הצבאית עצרו (שלישי) במעבר קלנדיה שמצפון לירושלים, מחבלת פלסטינית שהתכוונה לבצע פיגוע דקירה.

במהלך שיקוף שבוצע לחפציה של המחבלת נמצאה בתיקה סכין. במהלך חקירת כוחות הביטחון הודתה כי נשאה סכין במטרה לבצע פיגוע נגד יהודים.

מוקדם יותר הבוקר חוסלה מחבלת ערבייה שניסתה לבצע פיגוע דקירה ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים. המחבלת הוציא מתיקה סכין וניסתה לדקור שוטרים שמוצבים ברחוב הגיא, הם התעשתו במהירות, ירו לעבר המחבלת וחיסלו אותה. אין נפגעים בקרב כוחותינו.

מפקד מרחב דוד במשטרת ירושלים אמר כי ״התגובה המהירה והמקצועית של השוטרים בהחלט מנעה פגיעה בכוחות הביטחון ובחפים מפשע. השוטרים בירושלים מאומנים ומיומנים לניטרול האיום ואנו ממשיכים בהיערכות המוגברת למען ביטחון הציבור״.

אתמול אחר הצהריים נעצרה מחבלת במחסום הקיוסק הסמוך לאבו דיס כשבתיקה סכין ועל פי החשד כוונתה הייתה לבצע פיגוע דקירה נגד לוחמי משמר הגבול שמוצבים במחסום.

פלסטינית נעצרה על ידי לוחמי מג"ב כשבתיקה סכין

המחבלת התקרבה רגלית למחסום כשהיא נושאת על גבה תיק ומעלה את חשדם של הלוחמים. הם קראו לה לעצור ולזרוק את התיק תוך שהם שומרים על מרחק ביטחון ממנה ומאבטחים את המחסום.

המחבלת נעצרה במקום והשליכה את התיק ובחיפוש שערכו בו הלוחמים אותרה הסכין. בתחקור ראשוני בזירה סיפרה המחבלת כי רצתה לבצע פיגוע נגד כוחות הביטחון. היא נעצרה ונלקחה לחקירה.